بهشت تنبل ها کجا است ؟!

بهشت تنبل ها کجا است ؟!
دوشنبه 14 بهمن 1392 - 12:42

یک پژوهش جدید، به شهر منچستر انگلیس به علت کم تحرکی مردم این شهر، لقب "پایتخت تنبلی" داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در این پژوهش منتشر شده در روزنامه "میل آن ساندی" انگلیس آمده است: 40 درصد ساکنان شهر منچستر در بهترین حالت فقط 30 دقیقه در ماه ورزش می کنند.

نتایج این پژوهش نشان داد شهرهای سالفورد و سندول در استان میدلندز غربی در رده های بعد از منچستر قرار می گیرند و 35 درصد از ساکنان این دو شهر فقط نیم ساعت در ماه ورزش می کنند.

30 درصد از ساکنان برادفورد، اسلاو و ساندرلند نیز ماهانه همین میزان به فعالیت ورزشی می پردازند.

نتایج این پژوهش نشان داد: شهر وارینگتون در استان برک شایر، پرتحرک ترین شهر انگلیس به شمار می آید زیرا 82 درصد ساکنان آن دستکم یک بار در ماه به مدت بیش از 30 دقیقه ورزش می کنند. مناطق مرفه نشین لندن و استانهای اصلی انگلیس مانند آکسفورد شایر در رده های بعد از ورینگتون قرار گرفتند.

محققان هشدار دادند که پدیده تنبلی و کسالت در انگلیس عامل 17 درصد از مرگ و میرهای زودهنگام است به گونه ای که در مناطق دارای ساکنان کم تحرک تر، 342 مورد از هر 100 هزار مورد مرگ و میر در سال، مرگ و میرهای زودهنگام است و این درحالی است که این رقم در مناطق پرتحرک تر 142 مورد است.

نتایج این پژوهش همچنین ثابت کرد پدیده کم تحرکی سالانه 18 میلیون پوند خسارت به ازای هر یکصد هزار نفر به اقتصاد استان های کم تحرک تحمیل می کند، و فقط کاهش یک درصدی این پدیده می تواند موجب صرفه جویی سالانه 1.2 میلیارد پوند برای اقتصاد انگلیس شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها