30 کانادایی در سوریه می جنگند

30 کانادایی در سوریه می جنگند
سه شنبه 15 بهمن 1392 - 08:45

رییس دستگاه مبارزه با جاسوسی کانادا اعلام کرد که دست کم 130 کانادایی در فعالیتهای "تروریستی" مشارکت دارند و 30 نفر آنها در حال حاضر در سوریه فعال هستند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "میشل کلومب" در نشست کمیته امنیت ملی و دفاع مجلس سنای کانادا اعلام کرد: بازگشت این تروریستها به کانادا تهدیدی برای امنیت ملی به شمار می رود و پدیده ای نگران کننده است.
کلومب افزود: اشتباه است که بخواهیم این 130 جنگجو را که در خارج از کانادا فعالیتهای افراطی انجام می دهند، جنگجویان خارجی بنامیم.
وی گفت: برخی از این افراطی ها در زمینه حمایت مالی و برخی نیز در کمکهای تدارکاتی مشارکت دارند.
این اولین بار است که دستگاه مبارزه با جاسوسی کانادا به صورت علنی آمار کانادایی هایی را که در فعالیتهای تروریستی در خارج از این کشور مشارکت دارند اعلام می کند. 
شمار زیادی از کانادایی ها در ماههای گذشته در فعالیتهای افراطی با گروه های مرتبط با القاعده مانند حمله به پالایشگاهی در الجزایر در سال گذشته، یا حملات جنبش جوانان در سومالی و یا درگیریهای سوریه، به هلاکت رسیده اند. 

رسانه های کانادایی پیش از این اعلام کرده بودند که حداقل 3 تبعه این کشور که عضو گروه های افراطی بودند، طی 6 ماه گذشته در سوریه از پای در آمده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها