پاکسازی یک منطقه راهبردی در سوریه + فیلم

سه شنبه 15 بهمن 1392 - 14:54

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه گزارش داد، ارتش این کشور در ادامه عملیات خود در حومه حلب بیشتر منطقه راهبردی "کرم الطراب" را پاکسازی کرد.

"حسام زیدان" روز سه شنبه در گزارشی از سوریه تأکید کرد، ارتش این کشور توانست در مناطق مختلف شرق شهر حلب پیشروی کند به گونه‌ای که مساحت گسترده‌ای از منطقه راهبردی کرم الطراب را به کنترل درآورد.
همزمان انفجار بمب در شهر حلب ویرانی‌هایی را برجای گذاشت به گونه‌ای که انفجار یک بمب در بخش اطلاعات اداره دارایی منطقه الجمیلیه شهر حلب زیان‌های گسترده‌ای به همراه داشت.
محمود جمال، مدیر اداره دارایی شهر حلب در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم گفت: عملیات تروریستی بزدلانه ای علیه اداره دارایی صورت گرفت که دومین عملیات در نوع خود علیه این اداره می باشد؛ هدف از این حمله فلج کردن نهادهای اقتصادی استان حلب و قطع خدمات رسانی جدی به شهروندان است.
درهمین حال، ارتش سوریه دایره عملیات خود در حومه حمص را که گروههای مسلح در تلاش برای نفوذ مکرر به آن هستند، گسترش داد و در همین راستا یک گروه مسلح سوار بر یک دستگاه کامیون حامل سلاح در محور شیخ حمید به شهرک السکره در ریف شرقی حمص هدف قرار گرفت و 10 فرد مسلح کشته شدند.
یک منبع نظامی سوریه به خبرنگار العالم گفت: این کامیون سفید رنگ منهدم و افراد مسلح سوار بر آن کشته شدند.
وی افزود: این کامیون حامل بمب و مهمات برای افراد مسلح بود و این سرنوشت همه تروریست ها است.
با وجود آرامش نسبی شهر دمشق پایتخت سوریه اما همگان در وضعیت انتظار به سرمی برند تا ببینند که عملیات نظامی در منطقه القلمون به کجا خواهد رسید.
به گفته برخی ناظران، این عملیات در روزهای آینده بویژه در مناطق القلمون افزایش خواهد یافت و منابعی رسمی گفتند ارتش سوریه مصمم به ادامه آن برای تعقیب افراد مسلح در سراسر خاک سوریه است.
MKH-4-08:37

پربیننده ترین خبرها