ویدیو؛ خلبانان مصری پیش از مرگ، شهادتین می‌گویند

سه شنبه 15 بهمن 1392 - 19:16

انتشار یک فایل صوتی که در آن، خلبانان مصری لحظاتی قبل از مرگ ذکر "شهادتین" می گویند، مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته و سایت‌های بسیاری آن را بازنشر داده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "وائل الابراشي" مجری برنامه "العاشرة مساء" در تلویزیون مصر، فایل صوتی آخرین مکالمه سرنشینان یک بالگرد مصری مربوط به لحظاتی پیش از انفجار آن را پخش کرد که در آن خلبانان، قبل از انهدام بالگردشان از سوی عناصر مسلح در صحرای سینا، ذکر مبارک "اشهد ان لا اله الا الله"  و "اشهد ان محمداً رسول الله" را بر زبان می آورند و چند لحظه بعد با سقوط بالگرد، کشته می شوند.

الإبراشي گفت: ارتش مصر این ویدئو را به عنوان گواهی بر هویت ملی و دینی شهدا و نشانی از پایبندی آنان به آموزه های اسلامی، به همه خانواده های شهدای مصر اهدا می کند.

مجری این برنامه تلویزیونی مصر افزود: افسرانی که در داخل این بالگرد بودند، قطعاً ایمانشان از کسانی که آنان را کشتند، بیشتر بوده است.

عناصر مسلح بیست و پنجم ژانویه گذشته یک بالگرد متعلق به ارتش مصر را در منطقه سینا سرنگون کردند. گروه موسوم به "انصار بيت المقدس" وابسته به تشکیلات القاعده، مسئولیت این حمله را که به کشته شدن 5 نظامی مصری منجر شد، برعهده گرفت.

گروه "انصار بيت المقدس" اعلام کرد، همه سرنشینان بالگردی که نزدیک الشیخ زوید با موشک زمین به هوای " سام 7 " سرنگون شد، کشته شدند.

این گروه همچنین یک فایل ویدئویی را منتشر کرد که بالگرد را درحالی نشان می داد که با موشک هدف قرار گرفته و بر روی زمین درحال سوختن است.

از زمان برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر در سوم ژوئیه گذشته، عملیات عناصر مسلح علیه مقرها و پست های امنیتی ارتش و پلیس مصر در منطقه سینا در شمال این کشور افزایش یافته است.

با شدت گرفتن عملیات عناصر مسلح علیه نیروهای ارتش و پلیس مصر، ارتش این کشور نیروهای خود را با تجهیزات لازم برای مقابله با حملات عناصر مسلح - که به امری روزمره تبدیل شده - به منطقه سینا فرستاده است. از آن زمان، بیش از 100 نفر از نیروهای امنیتی پلیس و ارتش مصر دراین حملات کشته شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها