مجازات توهین به پادشاه بحرین چیست ؟!

مجازات توهین به پادشاه بحرین چیست ؟!
چهارشنبه 16 بهمن 1392 - 09:44

با توصیه پادشاه بحرین، مجازات توهین کنندگان به پادشاه تعیین شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری رسمی بحرین اعلام کرد که حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه این کشور، اصلاح ماده 214 قانون مجازات در مجلس این کشور را که به تغییر قانون شماره 15 سال 1976 منجر شد، تصویب کرد.
بر پایه اصلاحیه صورت گرفته در این قانون، هر کس به صورت علنی به پادشاه، پرچم یا نماد این کشور توهین کند، به یک تا هفت سال زندان و پرداخت هزار تا 10 هزار دینار جریمه نقدی محکوم خواهد شد.
طبق این قانون، توهین به پادشاه اگر در حضور او صورت گیرد، مستحق اشد مجازات خواهد بود. !

تصویب این قانون در حالی صورت می گیرد که مردم بحرین، در تظاهرات گسترده و فراگیر خود در همه استان ها و شهرهای این کشور، همواره شعار "مرگ بر حمد" و "سرنگون باد حمد" سر می دهند.

رژیم آل خلیفه، سعی می کند از راه های قانونی، مردم را از اعتراض به استبداد ِ خاندان حاکم بازدارد. این در حالی است که مجلس این کشور کاملا فرمایشی است و نمایندگان احزاب مخالف و نمایندگان مردم نظیر فراکسیون جمعیت وفاق ملی، در اعتراض به سرکوب خشونتبار مردم در جریان انقلاب 14 فوریه به طور دسته جمعی از مجل استعفا داده اند. از آن گذشته، به نظر نمی رسد که وضع چنین قوانینی، کارکرد لازم برای ارعاب مردم بحرین را داشته باشد، زیرا زندان های این کشور، سرشار از بازداشت شدگانی است که هیچ اهمیتی برای سیاست پلیسی رژیم حاکم قائل نشده اند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها