دستگیری 7 عضو القاعده در عراق

دستگیری 7 عضو القاعده در عراق
چهارشنبه 16 بهمن 1392 - 12:52

مسئولان عراقی از دستگیری دستکم 7 عضو القاعده در استانهای بابل و دیالی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ثامر ذیبان الحمدانی" رئیس ستاد امنیتی مناطق شمال بابل گفت که نیروهای مشترک سازمان اطلاعات و نیروهای پلیس و ارتش با اجرای عملیاتی در ناحیه "صنیدیج" در منطقه "جرف الصخر" در شمال استان بابل، 5 تروریست عضو القاعده را بازداشت کردند.

وی در مصاحبه با شبکه "السومریه نیوز" اظهار داشت: نیروهای سازمان اطلاعات همچنین در جستجوی عناصری از کشورهای عربی هستند که اهالی منطقه جرف الصخر را برای تامین هزینه عملیات مسلحانه خود تحت فشار قرار می دهند.

وی افزود: نیروهای امنیتی در اطراف منطقه جرف الصخر مستقر شده اند تا از ورود و خروج عناصر تروریست به آن جلوگیری کرده و آنها را بازداشت کنند.

بنابراین گزارش، استان بابل با مرکزیت شهر حله از ثبات نسبی برخوردار است اما مناطق شمال این استان همواره شاهد فعالیت افراد مسلح است که هر از گاهی، اقدامات خشونت بار علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی انجام می دهند.

درهمین حال، فرماندار منطقه الخالص در استان دیاله عراق نیز از دستگیری 2 عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) مرتبط با القاعده در شمال شهر بعقوبه خبر داد.

وی گفت: این دو نفر برای جذب جوانان به منظور اعزام آنها برای جنگ در شهر فلوجه تلاش می کردند. این دو نفر همچنین یک مرد و فرزندش را به ضرب گلوله به قتل رسانده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها