شایعه‌ تلاش حوثی‌ها برای یورش به صنعا تکذیب شد

شایعه‌ تلاش حوثی‌ها برای یورش به صنعا تکذیب شد
چهارشنبه 16 بهمن 1392 - 15:13

مبارزان حوثی در یمن تاکید دارند که برخلاف تبلیغ رسانه های گروهی، هیچ تلاشی برای یورش به شهر صنعا پایتخت این کشور انجام نمی دهند و فقط هدف شان باز کردن جاده ارتباطی و بازگشت به وضعیت سابق است.

خبرنگار شبکه خبری العالم در استان صعده (شمال یمن) روز چهارشنبه گزارش داد: براساس توافقی که بین جنبش انصار الله سران قبایل حاشد در منطقه حوث امضا شده است، امنیت و صلح به طور کامل به منطقه بازمی گردد و مراکزی که شبه نظامیان آل احمر در آنها مستقر بودند و مسیر ارتباطی به شهر صنعا را می بستند، برچیده می شود.

احمد المختفی افزود: در این توافق همچنین تاکید شده است که نباید هیچ یک از عناصر تکفیری به منطقه بازگردند و این گفته که توافقی برای جلوگیری از بازگشت افراد وابسته به آل احمر به این شهر وجود دارد، درست نیست.

برخی منابع تاکید کردند: هر کدام از افراد یا اعضای آل احمر که بخواهند به منطقه بازگردد؛ اگر سلاح نداشته باشند و مانند یک شهروند عادی رفتار کنند، هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت؛ اما اگر بخواهند مانند گذشته رفتار کنند؛ قبایل این منطقه مانع می شوند.

خبرنگار العالم در ادامه این گزارش تأکید کرد، مبارزان حوثی به سمت منطقه خمر و ریدا پیشروی کردند و سپس در مراسم تشییع پیکر یکی از افراد خود در استان عمران که در این درگیری ها کشته شده بود، شرکت کردند؛ این امر حکایت از آن دارد که خط ارتباطی شهر صعده به صنعا کاملا تحت کنترل مبارزان حوثی است و آنان تنها حدود نیم ساعت تا صنعا فاصله دارند.

مبارزان حوثی تاکید کرده اند که برخلاف تبلیغ رسانه های گروهی، هیچ تلاشی برای یورش به صنعا انجام نمی دهد و فقط هدف شان باز کردن راه، و برقراری امنیت است.

قبایل منطقه حوث و مناطق تحت کنترل آل احمر که از رفتارها و ظلم و ستم آل احمر به ستوه آمده بودند، و اکنون از مبارزان الحوثی در مبارزه با تکفیری ها و آل احمر حمایت می کنند.
-4-22:37

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها