گسترش عملیات ارتش سوریه در حلب + فیلم

پنج‌شنبه 17 بهمن 1392 - 14:47

ارتش سوریه در ادامه عملیات ضد گروه های مسلح، مواضع تروریست های جبهه الاسلامی، داعش و دیگر گروه های تروریستی را در نقاط مختلف این کشور هدف قرار داد و شماری از تروریست ها را به هلاکت رساند.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم در سوریه روز پنج شنبه گزارش داد، عملیات ارتش سوریه در شهر حلب و حومه آن شدت گرفته است. منابع نظامی می گویند، ارتش سوریه تجمع افراد مسلح در محله بنی زید در حلب را هدف قرار داده و همچنین درگیری شدیدی میان طرفین نزدیک فرودگاه نظامی النیرب رخ داده است.

از سوی دیگر دهها فرد مسلح در روستای السکره در حمص در حضور شیوخ منطقه، خود را به ارتش سوریه تسلیم کردند و سلاحشان را به زمین نهادند.

منابع نظامی از انهدام چهار دستگاه خودروی مجهز به دوشکا و هلاکت 9 تروریست از گروه موسوم به "جبهه اسلامی" خبر دادند. داعش هم پس از عملیات انتحاری یکی از اعضایش در اتاق عملیات گردانهای لواء التوحید، منطقه الراعی در حومه شمال شهر را تصرف کرد.   

ارتش سوریه در ریف دمشق مواضع افراد مسلح در زبدانی و زملکا را هدف آتش توپخانه سنگین قرار داد .3 فرد مسلح نیز در جریان درگیری با نیروهای ارتش سوریه در القدم واقع در جنوب دمشق به هلاکت رسیدند.  

یک منبع نظامی به العالم گفت: در جریان عملیات ارتش در منطقه القدم از سمت حجرالاسود، شماری زیادی از عناصر مسلح که برخی از آنان غیر سوری بودند، به هلاکت رسیدند.

وی افزود: افراد مزبور قصد داشتند منطقه القدم را به وسیله تونل به اردوگاه یرموک مرتبط کنند. 

توپخانه سنگین ارتش سوریه مواضع افراد مسلح در دوما و مزارع ریما نزدیک شهر یبرود در مرز با لبنان در القلمون را زیر آتش گرفت. ارتش در چند محور در ریف دمشق به عملیاتش ادامه داد که مهمترین آن در اطراف منطقه التوسع در شهر صنعتی عدرا بود.

نیروهای ارتش سوریه همچنین یک گروه از اعضای جبهه اسلامی را در این منطقه هدف قرار دادند که به اعتراف گروههای مسلح 3 تروریست به هلاکت رسیدند.  

همچنین درگیری در منطقه الکسوه، زاکیا و خان الشیخ در حومه جنوب غرب دمشق، اطراف زندان مرکزی حلب، محور الشویحنه – معره ارتیق در حلب ادامه یافت و تجمع افراد مسلح در بخش قدیمی شهر حلب هدف قرار گرفت.   

ارتش سوریه به منظور زمین گیر کردن گروههای مسلح و قطع ارتباط میان آنان که تسهیل در هدف قرار دادن آنان را در پی دارد، استراتژی جدیدی را در پیش گرفته که نابودسازی اتاق عملیات گروه های مزبور می باشد. 

5-22:34
 

پربیننده ترین خبرها