احضار شاعره بحرینی به سبب سرودن قصيده ضد رژيم آل خليفه+فیلم

پنج‌شنبه 17 بهمن 1392 - 17:31

العالم- " آيات القرمزي " شاعره بحريني به دليل سرودن قصيده اي عليه رژيم آل خليفه براي اداي توضيحات و بازجويي توسط پليس و دستگاههاي امنيتي احضار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، شاعره بحريني اين قصيده را در اجتماع مردم و در ميان تشويق هاي مكرر حاضران به  انقلابيون كشورش تقدیم كرد و اكنون توسط مسئولان امنيتي فرا خوانده شده است.

القرمزي در قصيده خود به شدت از آل خليفه و حكومت قبيله‌اي و جاهلانه آنها و همچنين سران رژيم هاي مرتجع عربي حمله كرد. وي همچنين از اعمال محدوديتها عليه مردم به ويژه زنان و زنداني كردن آنها در قصيده خود انتقاد كرده است.

آيات القرمزي با نام كامل آيات حسن محمد القرمزي متولد ۱ ژانويه ۱۹۹۱ ميلادي در روستاي صدد دختر ۲۰ساله شاعر بحريني و دانشجوي دانشكده تربيت معلم كه در جريان اعتراضات به حكومت بحرين بعلت سرودن و قرائت شعر اعتراضي در تظاهرات توسط مأموران حكومت دستگير و بازداشت شد و در تاريخ ۱۲ ژوئن ۲۰۱۱ به يكسال حبس محكوم گرديد.

بعد از گذشت قريب به ۱۰۰ روز بي خبري و گمانه‌زني‌های متفاوت از سرنوشت نامشخص آيات القرمزي، سرانجام در ۱۴ جولاي ۲۰۱۱ خبر آزادي او از زندان رژيم آل خليفه بر روي خروجي رسانه‌ها قرار گرفت.

آيات در تظاهرات اعتراضي ميدان شهدا يا التحرير منامه كه قبل از انقلاب بحرين ميدان  لؤلؤ خوانده مي شد، شركت فعال داشت.

در يكي از  تجمعاتي كه در ۲۳ فوريه ۲۰۱۱ واقع در اين ميدان برگزار شد، شعري بر ضد حكومت آل خليفه و خصوصا شخص خليفة بن سلمان آل خليفة نخست وزير بحرين خواند. به همين علت از آن روز بارها مورد تهديد قرار گرفت و صفحاتي در فيس بوك عليه ايشان ايجاد شد و ايميل‌هاي سرشار از توهين و اهانت و سب و شتم و تهديد به قتل دريافت مي‌كرد.

خانواده القرمزي سابقه‌اي طولاني در اعتراض عليه حكومت پادشاهي بحرين داشته‌اند. پدر آيات، حسن يوسف القرمزي، در سال‌هاي دهه ۹۰ ميلادي به دليل اشعاري كه در انتقاد از حكومت وقت آل خليفة مي‌سرود بازداشت شده بود و برادرانش - از جمله عبدالله يوسف القرمزي شاعر و مبارز معروف بحريني هم بارها تجربه زندان را داشته‌اند. چهاردهم فوریه ( 24 بهمن ) مصادف با سومین سالگرد انقلاب مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها