اقبال فرمانده ارتش مصر برای ریاست جمهوری چقدر است؟

اقبال فرمانده ارتش مصر برای ریاست جمهوری چقدر است؟
پنج‌شنبه 17 بهمن 1392 - 22:25

قاهره، العالم - رئیس مرکز "مطالعات توسعه و سیاست مصر" نامزدی "عبدالفتاح السیسی" فرمانده ارتش مصر در انتخابات ریاست جمهوری را دشوار؛ اما مورد حمایت اکثریت مردم دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، چند ساعت پس از اینکه روزنامه کویتی "السیاسه" در مصاحبه با عبدالفتاح السیسی فرمانده ارتش مصر از اعلام آمادگی وی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد، ارتش این کشور در بیانیه ای اعلام کرد که خبرهای منتشر شده تنها برداشت رسانه‌ها است و السیسی چنین مسأله‌ای را مطرح نکرده است.

رئیس مرکز "مطالعات توسعه و سیاست مصر" در گفتگو با العالم، می گوید: گزارش رسانه ها مبنی بر نامزد شدن السیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر چیزی جز تعبیرهای ژورنالیستی نیست و به معنای اعلام مستقیم وی تلقی نمی‌شود.

"صلاح هاشم" گفت: سخنگوی رسمی نیروهای مسلح مصر تصحیح کرد که اعلام نامزدی السیسی برای انتخابات ریاست جمهوری هنوز قطعی نشده است، اما نیروهای مسلح به او اختیار کامل برای نامزدی در انتخابات را داده است.

وی افزود: السیسی برای نامزد شدن با دشواری های زیادی در جامعه مصر مواجه خواهد شد، آن هم در شرایطی که جامعه به شدت دچار اختلاف است. برخی از گروه های سیاسی با بازگشت حکومت نظامی به مصر مخالفند؛ اما گروه های سیاسی دیگر واکثریت قریب به اتفاق مصری ها از نامزدی السیسی حمایت می کنند، چرا که بر این باورند وی می تواند امنیت را به مصر بازگرداند.

رئیس مرکز مطالعات توسعه و سیاست مصر گفت: همه انفجارها و عملیات تروریستی که گروه اخوان المسلمین یا وابستگان به این گروه انجام داده اند، به نفع نیروهای مسلح مصر و حکومت نظامی این کشور بوده است.

هاشم افزود: آنچه در وهله اول برای ما اهمیت دارد این است که نامزد آتی انتخابات ریاست جمهوری چه السیسی باشد و چه فرد دیگر، بتواند طرح عظیم اقتصادی برای نجات کشور از بی ثباتی اقتصادی که کم اهمیت تر از بی ثباتی امنیتی نیست را تهیه و اجرا کند.

هاشم درباره نامزد شدن "حمدین صباحی" برای انتخابات آینده ریاست جمهوری مصر، گفت: این اقدام به منزله خودکشی سیاسی وی خواهد بود چرا که وی به علت دور شدن از روند سیاسی، به میزان زیادی محبوبیت خود را از دست داده است و السیسی بیشترین آرا را کسب خواهد کرد.

وی تصریح کرد: گروه هایی که از صباحی حمایت می کردند، از حمایت وی دست برداشته و به سمت السیسی تمایل پیدا کرده اند.

به گفته وی ، صباحي خاطرنشان کرده است که برای این نامزد می شود تا عرصه انتخابات ریاست جمهوری از نامزد مدنی خالی نباشد وگرنه خود کاملا به این مساله باور دارد که وی دراین رقابت، اولین بازنده است؛ وی همچنین پیش از این گفته بود درصورت نامزد شدن السیسی، برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد.

6-14:48
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها