کاهش محبوبیت اولاند به 19 درصد با رسوایی اخلاقی

کاهش محبوبیت اولاند به 19 درصد  با رسوایی اخلاقی
جمعه 18 بهمن 1392 - 10:59

درپی رسوایی اخلاقی اخیر فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه، میزان مقبولیت او در بین فرانسوی ها به 19 درصد رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  نتایج یک نظرسنجی جدید در فرانسه نشان داد: محبوبیت فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه برای اولین بار از زمان تصدی ریاست جمهوری به کمتر از 20 درصد کاهش یافت.

براساس نتایج مؤسسه نظرسنجی "تی ان اس سوفرس" (TNS Sofres)؛ محبوبیت اولاند با 3 درصد کاهش هم اکنون به 19 درصد تنزل پیدا کرده است و درصد مخالفان وی با 2 درصد افزایش به 78 درصد افزایش یافته اند.3 درصد بقیه پرسش شوندگان نیز نظر خود را در این نظرسنجی بیان نکردند.

نتایج یک نظرسنجی مشابه نیز با تأیید کاهش محبوبیت اولاند، اعلام کرد که رئیس جمهوری فرانسه هم اکنون از مقبولیت کمتر از 23 درصدی در فرانسه برخوردار است.

مؤسسه نظرسنجی "سی اس ای" (CSA) نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که محبوبیت اولاند به 2 درصد کاهش به 23 درصد کاهش یافته است .

این نخستین نظرسنجی از زمان کنفرانس خبری اولاند در روز 14 ژانویه 2014 میلادی و اعلام عدم کاهش میانگین بیکاری تا اواخر سال 2013 و افشای رسوایی اخلاقی و رابطه اولاند با هنرپیشه زن فرانسوی به نام ژولی گایت است.

در مقام مقایسه؛ محبوبیت ژاک شیراک رئیس جمهوری اسبق فرانسه در سال 1997 پس از 21 ماه تصدی ریاست جمهوری 35 درصد و محبوبیت نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری سابق این کشور نیز در سال 2009 میلادی حدود 37 درصد بود.

مجله فرانسوی " کلوزر" روز دهم ژانویه در گزارش هفت صفحه ای خود از رابطه پنهانی فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه و ژولی گایه هنرپیشه این کشور خبر داده بود.

در پی افشای این رابطه، والری تریروایلر بانوی اول فرانسه در نهایت با از دست دادن سمت خود، کاخ الیزه را ترک کرد. والری تریروایلر شریک 7 ساله فرانسوا اولاند بود اما هرگز همسر رسمی او نبود. فرانسوا اولاند با سگولن رویال شریک قبلی زندگی خود نیز که بیش از 30 سال با یکدیگر بودند و از او 4 فرزند دارد؛ هرگز ازدواج نکرد و نهایتا در سال 2007 از هم جدا شدند.

رسوایی های اخلاقی و روابط پنهانی با زنان در سال های اخیر از موضوعات مطرح در زندگی برخی روسای جمهور فرانسه بوده است. سارکوزی نیز شهرت زیادی در این مسائل داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها