یک مسئول سعودی فاش کرد:

22 درصد کودکان عربستانی قربانی آزار جنسی

22 درصد کودکان عربستانی قربانی آزار جنسی
جمعه 18 بهمن 1392 - 13:51

مدیر اجرایی مرکز پرورش کودکان عربستان فاش کرد که میزان آزار و اذیت جنسی کودکان در عربستان به 22.5 درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دکتر"احمد البوعلی" مدیر اجرایی مرکز "جلوی بن عبدالعزیز بن مساعد" در امر پرورش کودکان عربستان گفت: از هر چهار کودک در عربستان یک نفر در معرض آزار و اذیت جنسی قرار می گیرد.

وی افزود: 90 درصد از این کودکان، توسط آشنایان یا یکی از اعضای خانواده یا دوستان خانوادگی مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرند. آمارهای وزارت کشور عربستان نشان می دهد که شهر ریاض پایتخت عربستان در زمینه آزار و اذیت جنسی کودکان با 47 درصد در رتبه اول کشور عربستان قرار دارد و پس از آن استانهای جده با 14 درصد و دمام با 7 درصد قرار دارند.

البوعلی تاکید کرد: آمارها حاکی از آن است که 90 درصد از موارد آزار و اذیت جنسی در نتیجه سوء برخورد مادر و پدری است که طلاق گرفته اند.

وی همچنین به پدیده کودکان کار و کودکان خیابانی و بحران اجتماعی ناشی از آن پرداخت و نوشت: 94 درصد از مادران کودکان متکدی، شاغل نیستند و 88 درصد از این مادران نیز بی سواد هستند و فقط 9درصد آنها تحصیلات ابتدایی دارند.

البوعلی افزود: 70 درصد از کودکان متکدی اذعان کرده اند که به تشویق مادرانشان به تکدی گری می پردازند و در این میان، 69 درصد از کودکان متکدی در شهر ریاض، سعودی هستند و 68 درصد از کودکانی که پشت چراغ قرمز دست فروشی می کنند، غیرسعودی اند.

وی تصریح کرد: 56.6 درصد از کودکان متکدی را دختران تشکیل می دهند.

مدیر این مرکز اجرایی همچنین به وضعیت ایتام در عربستان پرداخت و گفت: 70 درصد از ایتام درعربستان در معرض آزار و اذیت روانی هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها