جزئیات ترور مخالف تونسی همچنان درابهام

جمعه 18 بهمن 1392 - 14:12

تونسی ها مراسم اولین سالگرد ترور "شُکری بلعید" یکی از مؤسسان ائتلاف "جبهه مردمی" تونس را درحالی برگزار کردند که جزئیات قتل وی هنوز از سوی دستگاه های امنیتی این کشور پنهان مانده است.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از تونس، شکری بلعید روز 6 فوریه 2013 مقابل خانه اش در تونس ترور شد؛ تروری که موجب بروز بحران سیاسی بزرگ در این کشور گردید.

"زیاد الاخضر" عضو ارشد جبهه مردمی تونس در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: باید افرادی که مانع فاش شدن جزئیات ترور شکری بلعید می شوند، شناسایی و بازداشت شوند.

گروه وکلای مدافع شکری بلعید، مسئولان امنیتی تونس را به پنهان کردن واقعیت ها متهم و اعلام کردند: "کمال القضقاضی" که مشکوک به دست داشتن در ترور بلعید بود، طی درگیری با نیروهای امنیتی کشته شد که همین امر مانع آشکار شدن واقعیت ها گردید.

"انور الباسطی" عضو گروه وکلای مدافع بلعید گفت: تحقیقات اولیه درباره ترور بلعید آغاز شد ولی برخی نتایج این تحقیقات فاش نشد و با اصرار ما، تحقیقات جدیدی در یکی از کشورها آغاز شد اما نتایج این تحقیقات نیز همچنان در بایگانی وزارت کشور تونس نگهداری می شود و به قاضی تحقیقات تحویل داده نمی شود.

دولت تونس روز 6 فوریه را روز ملی مبارزه با خشونت سیاسی نامگذاری کرده است.

"بسمه" همسر بیوه شکری بلعید نیز در گفت وگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: دولت در فاش کردن جزئیات ترور بلعید کوتاهی می کند و ما در صورت لزوم به دادگاه های بین المللی مراجعه خواهیم کرد.

MKH-7-06:50

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها