حمله وحشیانه به فعالان فلسطینی به دلیل بازسازی یک روستا

حمله وحشیانه به فعالان فلسطینی به دلیل بازسازی یک روستا
جمعه 18 بهمن 1392 - 16:55

صدها تن از سربازان رژیم اشغالگر قدس صبح امروز (جمعه) با حمله به روستای فلسطینی "عین حجله" در منطقه الاغوار (شرق سرزمین های اشغالی) فلسطینیان ساکن این منطقه را مورد ضرب و جرح شدید قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صدها تن از نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی سحرگاه امروز جمعه با یورش به روستای عین حجله که فعالان فلسطینی از حدود یک هفته پیش بازسازی آن را در منطقه الاغوار آغاز کرده اند، آنها را مورد ضرب و جرح شدید قرار داده و شماری از آنها را بازداشت کردند.
فعالان فلسطینی از روز جمعه گذشته با اعلام مخالفت با یهودی سازی منطقه الاغوار، فراخوان بزرگی با عنوان ملح الارض (نمک زمین) را برای احیای روستای عین حجله در منطقه نزدیک به کلیسای وابسته به دیر حجله در منطقه الاغوار فلسطین برپا کرده و در این مناطق اقامت گزیده بودند.
این فعالان در بیانیه ای اعلام کردند که هدف از این فراخوان، مخالفت با اقدامات رژیم صهیونیستی در یهودی سازی  و الحاق منطقه الاغوار به سرزمین های تحت اشغال کامل این رژیم و احیای این روستای فلسطینی در منطقه الاغوار واقع در نزدیکی خیابان 90 است که بحر المیت را به بیسان متصل می کند.
قرار بود امروز در آستانه نماز جمعه تجمع بزرگی در حمایت از احیای این روستاها و محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی و ادامه اشغال منطقه الاغوار در این روستا برگزار شود.
"مصطفی البرغوثی" دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین گفت: نظامیان رژیم اشغالگر با یورش به روستای عین حجله و شلیک بمب‌های صوتی اقدام به ضرب و شتم ساکنان این منطقه از جمله کودکان کردند که این امر موجب زخمی شدن بسیاری از فلسطینی‌ها شد.
وی با اشاره به اینکه سربازان این رژیم علاوه بر انجام اقدامات وحشیانه ده‌ها تن از مردم این منطقه را بازداشت کرده‌اند، گفت: این رژیم اسرائیل است که سیاست نژادپرستی را در پیش گرفته است.
البرغوثی تاکید کرد: ده‌ها خودروی نظامی و اتوبوس‌های ویژه برای بازداشت فلسطینی‌ها وارد روستای عین حجله شدند. اما با وجود خشونت‌های رژیم اشغالگر ما به عین حجله و باب الشمس باز می‌گردیم واین اقدامات اراده ما را سست نخواهد کرد.
برغوثی گفت: روزنامه نگاران و تیم های امداد و نجات هم از حملات نظامیان اسرائیلی در امان نبودند. به طوری که نظامیان اشغالگر یکی از خبرنگاران را از بالای یکی از منازل عین حجله به پایین پرتاب کردند و اجازه ندادند که خبرنگاران تلویزیون فلسطین این حادثه را پوشش بدهند.
وی تأکید کرد: با وجود این اقدام سرکوبگرانه اشغالگران ما به عین حجله و باب الشمس بازمی گردیم و اراده ما شکست نمی پذیرد.
دبیر کل جنبش این تأکید کرد: جوانان قهرمان و مقاوم فلسطین برای هشتمین روز متوالی در عین حجله اقامت گزیدند و از وحشی گری اشغالگران بیمی نداشتند و در حقیقت عین حجله توانست بر اشغالگران و جنایات آنها پیروز شود.
نیروهای رژیم اشغالگر قدس از شنبه شب گذشته در الاغوار مستقر شده و آنجا را منطقه بسته نظامی اعلام کردند.
جوانان فلسطینی جمعه گذشته موفق شدند روستای "عین حجله" را همچون دو روستای "باب الشمس" و "احفاد یونس" در منطقه الاغوار مجددا برپا نمایند.

پربیننده ترین خبرها