تظاهرات مردم اردن علیه طرح سازش آمریکا

تظاهرات مردم اردن علیه طرح سازش آمریکا
جمعه 18 بهمن 1392 - 22:45

مردم اردن، پس از نماز جمعه امروز، با تظاهرات در امان پایتخت این کشور، به طرح سازش "جان کری" وزیر خارجه آمریکا میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این تظاهرات از مقابل مسجد الحسینی در مرکز امان آغاز شد و احزاب ملی و چپ گرای اردنی نظیر حزب وحدت ملی، حزب سوسیالیست بعث عربی و حزب ترقی خواه بعث عربی در آن شرکت داشتند.
تظاهر کنندگان، پلاکاردهایی با مضمون "نمی گذاریم طرح کری اجرا شود"، " بله به حق بازگشت، نه به اسکان در غربت" و " طرح های مبتنی بر حذف حقوق ملی فلسطین را محکوم می کنیم" در دست داشتند و شعار "درخت زیتون گواه باشد، بر می گردیم، بر می گردیم" سر دادند.
حزب جبهه کار اسلامی که از مهم ترین احزاب سیاسی مخالف دولت در اردن است، ماه گذشته با صدور بیانیه ای حذف مساله فلسطین را محکوم کرده بود.
جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا تلاش دارد تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را به پذیرش توافقنامه ای مجبور کند که مفاد آن هنوز علنی نشده است.
اردن، با بخش کرانه باختری فلسطین مرز مشترک گسترده ای دارد، رژیم صهیونیستی قصد دارد این مرزها را تحت کنترل خود داشته باشد، اما محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان با این درخواست رژیم صهیونیستی مخالف است.
اردن، دومین کشور عرب به شمار می رود که در سال 1994 با رژیم صهیونیستی پیمان سازش امضا کرد و اکنون با هماهنگی تشکیلات خودگردان، مسئول مسجد الاقصی به شمار می رود.
26

 

پربیننده ترین خبرها