فیلم: واکنش متفاوت آمریکایی‌ها به سخنان لاریجانی

شنبه 19 بهمن 1392 - 12:43

هیأت آمریکایی هنگام سخنرانی رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران در مراسم جشن تصویب قانون اساسی تونس، جلسه را ترک کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبه العالم، خروج هیأت آمریکایی به نشانه اعتراض به سخنان دکتر علی لاریجانی درحالی است که دیگر حاضران و مهمانان در این جلسه که از کشورهای مختلف برای شرکت در این مراسم به تونس آمده بودند، به شدت از سخنان لاریجانی استقبال کردند.
خبرنگار شبکه العالم روز شنبه از تونس گزارش داد، شب گذشته در مراسم رسمی جشن تصویب قانون اساسی جدید تونس سران و مقامات برخی کشورها در ساختمان شورای موسسان تونس حضور یافتند.

لاریجانی گفت: کشورهای زورگو پس از جنگ جهانی اول، ابتدا خودشان کشورهای ضعیف را چپاول کردند، و بعد دیکتاتوری را روی کار آورده و از او حمایت کردند.
لاریجانی خاطرنشان کرد: کشورهای زورگو را اگر از در بیرون کنید از پنجره وارد می‌شوند.
وی مقاومت را تنها راه مقابله با قدرتهای زورگو توصیف کرد و افزود:  ملت فلسطین برای دستیابی به سرزمین خود و آرمانها راهی به جز مقاومت ندارد.
رئیس مجلس تأکید کرد: حتی بعد از انقلابهایی که در منطقه رخ داد، آمریکا و اسرائیل تلاش کردند برخی انقلابها را منحرف و یا عقیم کنند.
لاریجانی ادامه داد: دنیای اسلام از دو موضوع مثل دو تیغه قیچی رنج می برد؛ اولی از بیرون امت اسلامی را تحت فشار گذاشته است که همان قدرتهای بزرگند، و تیغه بعدی تروریستها و افراطی هایی هستند که از درون به امت اسلامی لطمه می زنند.
روزنامه الجدیده تونس هم نوشت فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه پس از شنیدن اظهارات ترجمه شده لاریجانی، گوشی را محکم به زمین زد تا اینگونه خشم خود را از اظهارات ضد آمریکایی-صهیونیستی لاریجانی ابراز کند.

پربیننده ترین خبرها