فراخوان خطیب مسجد الاقصی برای دفاع از فلسطین

فراخوان خطیب مسجد الاقصی برای دفاع از فلسطین
شنبه 19 بهمن 1392 - 13:59

خطیب مسجد الاقصی، مسلمانان جهان را برای خنثی سازی توطئه طراحی شده ضد مساله فلسطین فراخواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ عکرمه صبری در خطبه نماز جمعه مسجد الاقصی، از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست درست بیندیشد و تسلیم فشارها نشود، زیرا تصمیماتی که اتخاذ می کند، در قبال سرزمینی است که معراجگاه پیامبر اکرم (ص) بوده و متعلق به یک میلیارد مسلمان است و بخشی از عقیده، تمدن و تاریخ اسلام به شمار می رود.

وی طرح سازش جان کری وزیر امورخارجه آمریکا را توطئه ای برای نابودی قدس توصیف کرد و گفت: بر اساس این طرح، 29 شهرک صهیونیست نشینی که در شهر قدس و اطراف آن واقع شده است، همچنان در دست صهیونیست ها خواهد ماند.

خطیب مسجد الاقصی تاکید کرد: رژیم اشغالگر، بر اساس طرح کری، بر 50 درصد از قدس شرقی چیره خواهد ماند و علاوه بر آن، تمام قدس غربی را از آن خود خواهد کرد و دیوار نژادپرستانه حائل همچنان به عنوان حدفاصل بین فلسطینی ها و صهیونیست ها به حال خود باقی خواهد ماند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس حرف و حدیث های رایج میان دیپلمات ها و اخبار رسانه ها، منطقه قدیمی شهر قدس و مناطق اطراف آن، تحت نظر یک کمیته بین المللی اداره خواهد شد که آمریکا و رژیم اسرائیل نیز در این کمیته عضو خواهند بود.

شیخ عکرمه صبری سپس با یادآوری تعرض مکرر شهرک نشینان صهیونیست، خاخام های تندرو و نمایندگان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به مسجد الاقصی، هشدار داد: مسجد الاقصی در خطر است و شهر قدس، اولین قربانی خواهد بود. بر اساس طرح وزیر امورخارجه آمریکا، قدس از دست خواهد رفت. امروز، دیگر کارد به استخوان رسیده است و مجالی برای سکوت نیست.

خطیب مسجد الاقصی در پایان از فلسطینی ها، علمای دین و نگهبانانی که زندگی خود را وقف حمایت و حفاظت از مسجد الاقصی در برابر تجاوزگری صهیونیست ها کرده اند، قدردانی و اقدامات رژیم صهیونیستی در جلوگیری از دسترسی شهروندان فلسطینی به مسجد الاقصی را محکوم کرد.
26

پربیننده ترین خبرها