درگیری شدید داعش و جبهه النصره در شرق سوریه

درگیری شدید داعش و جبهه النصره در شرق سوریه
يکشنبه 20 بهمن 1392 - 12:21

درگیری گروه‌های تروریستی جبهه النصره و داعش در مناطق اطراف شهر دیرالزور در شرق سوریه آغاز شده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، همزمان با آغاز این درگیریها، گروه موسوم به "جبهه اسلامی" نیز به مواضع داعش در دیرالزور حمله کرد به صورتیکه جبهه النصره و جبهه اسلامی تاکنون توانسته اند کارخانه های آرد، کارخانه ها و سیلوهای حبوبات را که تحت تصرف داعش بود، تحت کنترل خود دربیاورند.
سایت خبری "سوریا الان" نوشت: گروه‌های مسلح افراطی نیز در سایت‌های ارتباط اجتماعی اعلام کردند که "ابودجانه اللیبی" فرمانده نظامی داعش در دیر الزور به دست نیروهای جبهه النصره از پای در آمد.
گروه های تروریستی در حلب (شمال غرب سوریه) نیز اعلام کردند که از محوطه زندان مرکزی شهر حلب درپی گسترش عملیات ارتش سوریه عقب نشینی کردند، ولی درگیری‌ها در اطراف زندان همچنان ادامه دارد .
یک مبلغ سعودی به نام "عبدالله المحیسنی" که از 6 ماه پیش با جبهه النصره همکاری می کند، از اعضای کویتی، قطری و عربستانی گروه های تروریستی خواست که به داعش و جبهه النصره بپیوندند تا به ادعای وی بتوانند زندان مرکزی حلب را تصرف کنند.
گروهک تروریستی "احرار الشام" وابسته به "جبهه اسلامی" نیز جمعه شب در بیانیه ای از لغو توافق خود با داعش که درباره آتش بس با یکدیگر و جنگیدن مشترک با ارتش سوریه بود، خبر داد. علت لغو این توافق حملات داعش به مواضع احرار الشام در استان حلب در روز 6 فوریه بود. جبهه اسلامی پس از این حملات، داعش را خیانتکار و پیمان شکن توصیف کرد.
احرار الشام و جبهه النصره در شهر رقه (شمال) نیز نیروهای خود را برای جنگیدن با داعش آماده می کنند.
داعش چند هفته پیش کنترل شهررقه را به دست گرفت و اعضای مسلح دیگر گروه های تروریستی را از این شهر بیرون راند.
درحالیکه همه گروه‌های تروریستی در سوریه از سوی برخی طرفهای خارجی به ویژه عربستان سعودی حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند، این گروه‌ها برای دستیابی هرچه بیشتر به منابع مالی و سلاح با یکدیگر در گیر شده اند و هرکدام تلاش می‌کنند گروه‌ها و مناطق دیگر را تحت کنترل خود در آورند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها