جزئیات حمله به کاروان کمکهای بشردوستانه در سوریه

جزئیات حمله به کاروان کمکهای بشردوستانه در سوریه
يکشنبه 20 بهمن 1392 - 12:33

استاندار حمص تأکید کرد که با وجود تیراندازی و گلوله باران گروه های مسلح، بخش زیادی از کمک های بشردوستانه به دست ساکنان بخش قدیمی شهر حمص رسیده است .

"طلال البرازی" امروز (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه العالم گفت: هر چند مسیرها بمب گذاری شده است، و گروه‌های مسلح به کاروان ها گلوله و خمپاره شلیک می‌کنند ولی بخش عظیمی از کمک‌های غذایی، پزشکی و دارویی به شهر حمص قدیم از جمله مناطق الحمیدیه و بستان الدیوان رسیده است.
البرازی خاطرنشان کرد: هیأت سازمان ملل شاهد رسیدن کمک‌ها به بخش قدیمی شهر حمص بودند ولی یک خودروی حامل کمک های بشردوستانه به علت انفجار بمب در مسیرش مجبور به بازگشت شد .
استاندار حمص تأکید کرد: یک خودروی دیگر نیز که راهی منطقه الحمیدیه بود، به علت حمله تک تیراندازان گروه های مسلح مجبور شد که از وسط راه برگردد .
البرازی افزود: گروه‌های مسلح مختلفی در بخش قدیمی شهر حمص مستقر شده‌اند و با شلیک گلوله و خمپاره مانع رسیدن کمک‌ها به دست نیازمندان می‌شوند.
استاندار حمص اعلام کرد: تلاش‌ها برای رساندن کمک‌ها به نیازمندان باید افزایش یابد، و ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد و سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی نیز باید در این زمینه کمک کنند؛ همچنین تلاش می‌کنیم شهروندانی را که خواهان خروج از حمص قدیم هستند، از این شهر خارج کنیم و 83 شهروند روز جمعه از حمص قدیم خارج شدند و 222 شهروند هم روز شنبه برای خروج از آن نام نویسی کردند .
البرازی خاطرنشان کرد: دولت به نهادهای مربوط دستور داده که به شهروندان برای خروج از بخش قدیمی حمص کمک کنند .
MKH-8-22:40

پربیننده ترین خبرها