مخالفان داخلی سوریه زیر چتر ائتلاف نمی‌روند

مخالفان داخلی سوریه زیر چتر ائتلاف نمی‌روند
يکشنبه 20 بهمن 1392 - 13:06

هیأت هماهنگی ملی نیروهای دموکراتیک مخالف در داخل سوریه اعلام کرد که زیر چتر این ائتلاف در مذاکرات ژنو 2 شرکت نخواهد کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، هیأت هماهنگی ملی نیروهای دموکراتیک مخالف در بیانیه‌ای تأکید کرد: دفتر اجرایی هیأت هماهنگی ملی نیروهای دموکراتیک، محتوای جلسات مذاکره بین نمایندگان هیأت به ریاست هماهنگ کننده کل و نمایندگان ائتلاف ملی به ریاست رئیس این ائتلاف در روزهای گذشته را بررسی کرد. این جلسات مذاکره درباره همه اشکالات مربوط به مشارکت در مذاکرات ژنو 2 بود و دوطرف بر ضرورت پایبندی به اعلامیه ژنو 1 و مشارکت قانع کننده و متناسب با جایگاه در هیأت مخالفان سوری براساس محورهای توافق سیاسی بین گروه‌ها‌ی مختلف ملی دموکراتیک تاکید کردند.
این هیأت خاطرنشان کرد که دفتر اجرایی تصمیم گرفت که منتظر اعلام موضع ائتلاف ملی درباره دو سند سیاسی و سازمانی و ماحصل دیدگاه ائتلاف در این زمینه باشد و مذاکره با ائتلاف را تا زمان دریافت پاسخ رسمی از آن به حالت تعلیق درآورد.
درهمین راستا، "منذر خدام" رئیس دفتر اطلاع رسانی هیأت هماهنگی نیروهای دموکرتیک مخالف در صفحه فیسبوک خود نوشت: به اظهارات جربا و عبدالباسط سیدا گوش کردم که به طور کامل با تفاهم صورت گرفته صبح امروز در چارچوب دو سند سازمانی و سیاسی در قاهره در تضاد بود.
وی افزود: این هیأت هرگز مشارکت در مذاکرات ژنو را زیر چتر ائتلاف و براساس رویکردهای آن نخواهد پذیرفت بلکه این امر را براساس تفاهم قاهره قبول خواهد کرد.

خدام خاطرنشان کرد: به عنوان بخشی از این تفاهم ها، دعوت برای برگزاری نشستی مشورتی صورت خواهد گرفت که در چارچوب آن همه گروه‌های مخالف در قاهره بزودی گردهم خواهند آمد تا درباره یک دیدگاه سیاسی مشترک و تشکیل دوباره هیأت مخالفان متشکل از همه این گروه‌ها توافق شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها