نخست وزیر عراق: تروریسم در الانبار شکست خورد

نخست وزیر عراق: تروریسم در الانبار شکست خورد
دوشنبه 21 بهمن 1392 - 10:08

نخست وزير عراق با اشاره به شکست تروریسم در استان الانبار با همکاری مسئولان محلی، ارتش و عشایر تاكيد كرد كه دولت این کشور، طرح الانبار را با همکاری عشایر و مسئولان محلی اجرا خواهد كرد.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، نوري مالكي اعلام كرد: نيروهاي مبارز عشاير استان الانبار، در پليس و ارتش عراق استخدام خواهند شد.

وي افزود: دولت، براي جبران خسارت هاي وارد شده به زيان ديدگان، اعتبارات ويژه اي اختصاص خواهد داد.

مالکی خاطرنشان کرد: شکست تروریسم در الانبار با همراهی مسئولان محلی، عشایر و پایمردی ارتش محقق شد.

سایت شبکه "سومریه" عراق نوشت: مالکی با انتشار بیانیه‌ای در سایت خود تأکید کرد، همه اهالی استان الانبار توانستند گروه های تروریستی را شکست دهند، و شهر رمادی و بسیاری از شهرها و روستاها و مناطق این استان عزیز را از وجود قاتلان و جنایتکاران پاکسازی کنند.

وی افزود: دولت به طرح‌ها و ابتکارهایی که در آنها با مسئولان محلی و عشایر اصیل استان الانبار سهیم است، به دیده احترام می‌نگرد، و برای اجرای همه این طرح‌ها و ابتکارها با آنان همکاری می‌کند.
"عباس البیاتی" عضو کمیسیون امنیتی و دفاعی مجلس عراق دیروز (یکشنبه) تأکید کرد، طرح صلح آخرین فرصت دراستان الانبار است و همه گزینه ها تا هنگام به نتیجه رسیدن این طرح روی میز خواهد بود.
البیاتی از سکوت برخی سیاستمداران در قبال این طرح با وجود درخواست قبلی آنان برای حل مسالمت آمیز بحران استان الانبار، انتقاد کرد.
"سعدون الدلیمی" جمعه گذشته از طرحی برای حل بحران الانبار با توافق مسئولان و عشایر این استان خبر داد و گفت که دولت احتمالا با این طرح موافقت می‌کند.
"احمد خلف الدلیمی" استاندار الانبار نیز در خصوص جزئیات این طرح گفت که بر اساس آن ارتش از شهرها خارج شده و همه اقدامات قضایی و حقوقی در خصوص تظاهرکنندگان مسالمتجو متوقف می شود و با صدور عفو عمومی به مدت هفت روز به همه جوانان فریب خورده و یا کسانی که مجبور به همکاری با تروریستها شده بودند فرصت داده می شود تا سلاح خود را زمین بگذارند.
با شدت گرفتن حملات تروریستی در عراق، ارتش این کشور از 21 دسامبر 2013 عملیات گسترده‌ای را در استان الانبار به منظور نابودی گروه‌ها و عناصر وابسته به القاعده آغاز کرد. این عملیات تا مرزهای سوریه و اردن امتداد یافت و نیروهای ارتش ضربه های سنگینی را به عناصر گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" وارد کردند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها