گاف روزنامه اردنی درباره پایگاه‌های آمریکایی

گاف روزنامه اردنی درباره پایگاه‌های آمریکایی
دوشنبه 21 بهمن 1392 - 15:27

گاف روزنامه اردنی، ادعای دولت این کشور مبنی بر وجود نداشتن پایگاه‌های آمریکایی در خاک این اردن را زیر سئوال برد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، انتشار این خبر از یک روزنامه اردنی درحالی است که دولت این کشور بارها اخبار مربوط به وجود پایگاه های نظامی آمریکایی در خاک اردن را تکذیب کرده است.

اما روزنامه الرأی اردن، که تقریبا به عنوان ارگان رسمی دولت شناخته می شود، در دو تبلیغ جداگانه، از وجود پایگاه نظامی آمریکایی در خاک اردن خبر داد، با این حال منابع دولتی اردن و ارتش این کشور، بار دیگر این مساله را به شدت تکذیب کرده و اطلاعات مندرج در این روزنامه را اشکالی فنی، قلمداد کردند.

روزنامه الرأی اردن، در یک فراخوان تبلیغاتی در یکی از صفحه های داخلی خود، آورده است: "به چند خانم، برای کار پدیکور و مانیکور در سالن آرایش نیازمندیم. آدرس: پایگاه هوایی آمریکایی در الزرقاء".

در فراخوان تبلیغاتی دوم که زیر تبلیغ اول درج شده نیز آمده است "به چند آقا، جهت کار در سال آرایش نیازمندیم. آدرس: پایگاه هوایی آمریکایی در الزرقاء".

در این آگهی ها برای داوطلبان، سه سال تجربه کاری و داشتن کارت بهداشت به عنوان شرط، قید شده و تاکید شده که داوطلبان، ترجیحا باید زبان انگلیسی بدانند. از داوطلبان واجد شرایط نیز درخواست شده است که رزومه خود را با ایمیل به محل کار ارسال کنند.

منابعی از پرسنل روزنامه الرأی گفتند: درخواست ِ چاپ این تبلیغ، از سوی طرفی صورت گرفت که به خدمات رسانی به ارتش آمریکا معروف است.
این منابع تاکید کردند جنجال رسانه ای که به سبب انتشار این تبلیغ به پا شده است، مسئولان روزنامه را سردرگم کرده است.

دولت اردن، از پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران در این زمینه خودداری و بار دیگر ادعا کرد که هیچ نیروی آمریکایی یا پایگاه آمریکایی در خاک اردن وجود ندارد.

برخی از منابع خاطر نشان کردند که بهتر بود دولت به جای انکار قاطعانه این تبلیغ، ادعا کند که این تبلیغ، مربوط به نیروهای آمریکایی است که مسئول همراهی جنگنده های آمریکایی و موشک های پاتریوت هستند که دولت اردن، تابستان گذشته از استقرار آن ها در اردن خبر داد.

یک منبع از ارتش اردن که خواست نامش فاش نشود، با بیان این که این تبلیغ به هیچ وجه صحت ندارد، گفت: ارتش، از روزنامه الرأی و طرفی که انتشار این تبلیغ را درخواست کرده، توضیح خواسته است.

سفارت آمریکا در اردن نیز در اظهاراتی رسانه ای، وجود هرگونه پایگاه آمریکایی در اردن را انکار و تاکید کرد که این تبلیغ، اشتباه بوده و آن ها را پس گرفته است.

این در حالی است که آمریکا، با اردن و دیگر کشورهای هم پیمان عرب، رزمایش هایی دوره ای برگزار می کند که از میان آن ها می توان به رزمایش "شیر درکمین" اشاره کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها