مخالفت صهیونیست‌ها با طرح صلح آمریکا

مخالفت صهیونیست‌ها با طرح صلح آمریکا
دوشنبه 21 بهمن 1392 - 17:23

العالم- طرح وزیر امور خارجه آمریکا برای برقراری سازش، باوجود امتیاز های بسیاری که برای صهیونیستها در بر دارد، با مخالفت گسترده مسؤولان این رژیم روبرو شده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: طرح آمریکا برای برقراری سازش واکنشهای گسترده ای در محافل سیاسی اسرائیلی داشت.

وی افزود: اسرائیلی ها با برخی از بندهای این طرح موافقند؛ از جمله اعتراف فلسطینی ها به اسرائیل به عنوان یک  کشور یهودی و عدم اشاره به موضوع بازگشت پناهندگان فلسطینی و سپس اعطای مشروعیت از سوی جامعه جهانی برای پرداخت کمک مادی به مهاجران یهودی عرب تبار.

گزارشگر اسرائیلی ادامه داد: بندهای غیر قابل قبول در این طرح از نظر اسرائیل، عبارت است از تشکیل دولت فلسطینی بر اساس مرزهای سال 67 درکنار تبادل اراضی و بقای تنها 75% الی 80% از شهرک نشینان در اراضی اسرائیل. بر این اساس، اسرائیلی ها می توانند شهرک های خود در مناطق ارییل و معالی ادومیم و گوشعاتسیون حفظ کنند، اما بر اساس طرح آمریکا، 50 تا 120 هزار شهرک نشین در یهودا و سامره ناچارند یا مناطق مسکونی خود را ترک کنند، یا تحت نظر فلسطینی ها باشند.

"بوعز هاعتسنی" عضو شورای اقلیمی شومرون ( واقع در کرانه باختری) در این باره گفت: نتانیاهو باید با این طرح مخالفت کند. راندن 120 هزار نفر و حتی 50 هزار نفر و حتی تعداد کمتر از آن از خانه هایشان غیر ممکن است.

گزارشگر اسرائیلی هم گفت: اپوزیسیون خواستار اجرای طرح کری می باشد و بر حمایت از نتانیاهو در اجرای این طرح تاکید کرد.

"اسحاق هرتسوگ" رئیس حزب کار در این باره اظهار داشت: تصمیم نهایی به عهده نتانیاهو است. در صورتی که نتانیاهو یک اقدام تاریخی و گام شجاعانه در این زمینه بردارد، از وی حمایت می کنیم.
 

پربیننده ترین خبرها