تاثیر شگرف امام خمینی (ره) بر اندیشمند فرانسوی

دوشنبه 21 بهمن 1392 - 22:18

پاریس، العالم ـ امام خمینی (ره) هنگام اقامت در فرانسه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با بسیاری از فرانسوی‌ها و اروپایی‌ها دیدار کرد و در زندگی آنان تاثیرات فراوان برجا گذشت. یکی از این افراد، "فیلیپ دوفوس" است که دیدارش با امام، شیوه زندگی او و همسرش را تغییر داد.

به گزارش خبرنگار العالم، فیلیپ دوفوس (امان الله) اندیشمند و نویسنده فرانسوی است که در سن بیست سالگی اسلام آورده و در هنگام تحصیل فلسفه در دانشگاه سوربون، با امام خمینی(ره)  آشنا شده است. او خود در این باره می گوید: هنری کوربن در دانشگاه سوربون استاد من بود و فلسفه صدرالمتالهین را که امام خمینی از پیشگامان آن بود، تدریس می کرد و از طریق آن کلاس ها، با فلسفۀ امام خمینی آشنا شدم.

شخصیت روحانی امام خمینی و پیام جهانی و دعوتش به وحدت میان مسلمانان از بارزترین ویژگی هایی است که "امان الله" تحت تاثیر آنها قرار گرفت. وی قبل از دیدار با امام در نوفل لوشاتو، شیفته وی شده بود.

امان الله در این خصوص می گوید: ساده بگویم، قلب من عمیقا با ایشان درارتباط بود و در کنار ایشان احساس سادگی و عشق داشتم. امام بر اهمیت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تحولات سیاسی جهان امروز تاکید داشت.

وی چنین ادامه می دهد: امام خمینی برای تصحیح مفاهیم اسلامی که در طول سالهای اخیر دچار تحریف شده بود، آمد. ایشان از سیره رسول اکرم (ص) و مکتب امام صادق (ع) پیروی می کرد و انقلاب امام خمینی نسبت به انقلاب معنوی عظیم آتی، فقط بذری کوچک است.

همسر امان الله نیز عقیده دارد که پیروزی انقلاب اسلامی که امام طی اقامتش در فرانسه آن را هدایت کرد، نخستین نشانه های بیداری اسلامی در دلهای مسلمانان فرانسه را کاشت و هویت دینی آنها را مورد تاکید قرار داد.

"حوریه دوفوس" روزنامه نگار و فعال فرانسوی، در گفتگو با العالم اظهار داشت: انقلاب ایران، یک بیداری اسلامی واقعی بود، زیرا ایران در صدر تمام اخبار و رسانه ها قرار داشت و این تاثیری عمیق بر اقلیتهای موجود در فرانسه داشت. به رغم تلاش های رسانه ای فرانسه و غرب برای خدشه دار کردن چهره امام خمینی، پیام ایشان به نقاط مختلف جهان رسیده است.

tt-10-14:39

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها