چرا انصارالله به آتش‌بس با تکفیری‌ها تن داد؟

دوشنبه 21 بهمن 1392 - 22:48

صعده، العالم – عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت: این جنبش بیش از هر طرف دیگری بر جلوگیری از خونریزی و گرفتن فرصت از جنگ‌طلبان، اصرار دارد و به همین علت توافقنامه آتش بس با تکفیری‌ها را امضا کرده است.

"ضیف الله الشامی" در گفت و گو با شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد که توافقنامه آتش بس با تکفیری ها در منطقه ارحب، با توجه به افزایش تلاش های برخی طرف ها برای وادار کردن ارتش و عناصر تکفیری به جنگ با فرزندان ملت یمن و گشودن جبهه های متعدد در بسیاری از مناطق این کشور، منعقد شد.

وی افزود: تکفیری ها پس از شکست در دو منطقه کتاف و حاشد، در منطقه ارحب جمع شدند، اما اهالی این منطقه به مقابله با آنها برخاستند و به این ترتیب درگیری های سختی بین دو طرف بوجود آمد که در نهایت با میانجیگری، به انعقاد توافقنامه آتش بس منجر شد. این توافقنامه از امروز دوشنبه با استقرار ارتش در منطقه و عقب نشینی دو طرف درگیر، به اجرا در آمده است.

الشامی تصریح کرد که طرفین توافق کرده اند که اهالی این مناطق آزادی فکری، دینی و عقیدتی داشته باشند و شعائر دینی خود را آزادانه به پا دارند.

خاطرنشان می شود که توافقنامه آتش بس در منطقه ارحب در شمال شرق صنعا بین جنبش انصار الله، گروه های تکفیری و افراد مسلح حزب الاصلاح یمن منعقد شده است.

این توافقنامه 9 بندی، مشتمل بر آتش بس فوری و نهایی، برچیدن پایگاه ها و مواضع دو طرف در منطقه به محض شروع به کار گشتی های ارتش، تبادل اسرا و اجساد، تاکید بر آغاز مرحله جدیدی از برادری و همزیستی مسالمت آمیز، دوری از خشونت و سلاح و حل مشکلات از طریق گفت وگو است.


tt-10-10:39

 

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها