دو دستگی عمیق ‌تمرد مصر بر سر نامزدی‌ سیسی

دو دستگی عمیق ‌تمرد مصر بر سر نامزدی‌ سیسی
سه شنبه 22 بهمن 1392 - 13:30

حمایت سران جنبش "تمرد" از نامزدی "عبد الفتاح سیسی" وزیر دفاع مصر برای انتخابات ریاست جمهوری، به بروز اختلافاتی در این جنبش انجامید که آن را در معرض انحلال قرار می دهد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جنبش تمرد، لیبرال ها، سکولارها، چپ گرایان و برخی از عناصر وابسته به رژیم مبارک را در خود جای داده است.
جنبش تمرد، دیروز در کنفرانسی مطبوعاتی در قاهره، با قرائت بیانیه سران این جنبش، از سیسی خواستند برنامه ای در جهت تحقق اهداف انقلاب های ژانویه و جولای ارائه کند.
"ایمان المهدی" سخنگوی جنبش تمرد، حمایت از نامزدی سیسی برای انتخابات ریاست جمهوری را تصمیم را نهایی این جنبش اعلام و تاکید کرد: با کسانی که آن را نقض کنند، برخورد خواهد شد.
این در حالی است که برخی از اعضای جنبش تمرد، به دلایلی، بر مخالفت با نامزدی عبد الفتاح سیسی در انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر اصرار می ورزند.
"اسلام عیساوی"، نماینده جنبش "تمرد" در نوار غزه ضمن مخالفت با نامزدی سیسی، این اقدام را تلاشی در جهت خفه کردن صدای انقلاب و نابود کردن رویای جوانانی دانست که در راه انقلاب مصر کشته، مجروح و یا بازداشت شدند.

در این میان، اعلام آمادگی "حمدین صباحی" بنیانگذار جریان مردمی مصر برای نامزدی در انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر، سردرگمی و چنددستگی در جنبش های "تمرد" و "جبهه نجات" را که صباحی از اعضای مهم آن هاست، به دنبال داشته است.
اعضای جنبش "تمرد" به دو دسته تقسیم شده اند که گروه نخست، که هوادار حمایت از سیسی هستند، به حمایت از "محمد بدر" بنیانگذار جنبش و "ایمان المهدی" از هواداران سرشناس السیسی پرداختند و در مقابل، "حسن شاهین"، "محمد عبد العزيز"، "خالد القاضی" و "می وهبه"، هدایت گروه دوم را در حمایت از "حمدین صباحی" به عهده گرفتند.
ناظران سیاسی، حضور فرزند جمال عبدالناصر، رئیس جمهور پیشین مصر را در کنگره سالانه جنبش "تمرد" به مثابه ضربه ای مهلک به نامزدی حمدین صباحی در انتخابات ریاست جمهوری ارزیابی کردند.
فرزند عبدالناصر خود را نماینده جریان ناصری قلمداد می کند.

پربیننده ترین خبرها