عالم برجسته اهل تسنن: عربستان عامل فتنه مذهبی است

عالم برجسته اهل تسنن: عربستان عامل فتنه مذهبی است
سه شنبه 22 بهمن 1392 - 14:58

بیروت (العالم) عالم بارز اهل تسنن لبنان، دولت عربستان را پشت پرده فتنه مذهبی در منطقه دانست و اظهار داشت: اکثر جنبش های اسلام گرا تحت تأثیر دلارهای نفتی و مواضع عربستان هستند.

شیخ "ماهر حمود" عالم سرشناس اهل تسنن لبنان و امام مسجد قدس در صیدا به خبرنگار العالم گفت: اگرچه برخی از افراد و گروهها در تاریخ معاصر برای برقراری نظام اسلامی تلاش کرده اند یا برخی شخصیت ها، ارزش های اسلامی را در عرصه فعالیت سیاسی سرلوحه کارشان قرار داده اند، اما هیچ کدام از آنها نتوانستند مانند بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (قدس سره) به هدفشان دست یابند.
شیخ ماهر حمود افزود: امام خمینی (قدس سره) هدفی را تحقق بخشید که دیگران قادر به تحقق آن نبودند و ایشان توانستند پس از مبارزه و پیروزی انقلاب به جهانیان نشان دهند که اسلام دین و حکومت است نه افیون توده ها. همچنین ایشان اسلام را به عنوان یک ایدئولوژی انقلابی و نه راهی برای تعامل با ستمکاران معرفی کردند. امام خمینی(ره) بر استقلال اسلام به عنوان یک تفکر در مقابل اردوگاههای شرق و غرب تأکید داشتند.
وی افزود: حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) توانستند با این دیدگاهها، بطلان افکار و نظریات سکولارها و چپگرایان را نشان دهد و با پیروزی انقلاب اسلامی، شعارها برای مقابله با جریان های اسلامی در سراسر جهان اسلام برچیده شد.
امام مسجد قدس شهر صیدا در جنوب لبنان خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی به ایران تحمیل شد تا این کشور را به دفاع از خاکش مشغول کنند و فتنه مذهبی برانگیزند. همچنین تلاش کردند تا جنگ مذکور را به منزله رویارویی میان ایرانیان و اعراب نشان دهند.
شیخ ماهر حمود افزود: برخی از جنبش های اسلامگرا نتوانستند این واقعیت ها را به خوبی درک کنند. بلکه به علت تأثیر وهابیت و نظام عربستان بر آنها، در سطح اختلافات مذهبی باقی ماندند. این در حالی است که نظام عربستان به جای داشتن دغدغه منافع اهل سنت، در تلاش برای جلوگیری از افشای ماهیت سیاست ها و اقداماتش بود.
این عالم سنی لبنانی گروههای اسلامگرا را به دلیل حمایت های مالی، معنی و مذهبی ریاض از آنها تحت تأثیر عربستان دانست.
شیخ ماهر حمود، با اشاره به حمایت کامل ایران از مقاومت فلسطین به ویژه در جریان جنگ غزه در سال 2009، گفت: انتظار می رفت با پیروزی در این رویارویی، ضربه سنگینی بر فرقه گرایی وارد آید. زیرا همگان می دانستند که پیروزی در این جنگ با سلاح های ایران، تحقق پیدا کرده است.
امام جمعه مسجد قدس صیدا، در پایان تأکید کرد: ایران و محور مقاومت توانستند با مواضع و سیاست هایشان مانع حمله به سوریه شوند و این امر دستاورد بزرگی است که متعصبان قادر به دیدن آن نیستند.
شیخ ماهر حمود در پایان گفت: مقاومت و مواضع حکیمانه ایران، باعث شده است که غرب به مذاکره برابر با ایران تن بدهد و حقوق هسته ای ایران را به رسمیت بشناسد.
MKH-11-10:30

پربیننده ترین خبرها