فردا؛ آغاز محاکمه معاون اخوان المسلمین مصر

فردا؛ آغاز محاکمه معاون اخوان المسلمین مصر
چهارشنبه 23 بهمن 1392 - 20:22

معاون رهبر اخوان المسلمین، فردا پنج شنبه، در دادگاه جنایی قاهره در جایگاه متهمان خواهد ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک مسئول امنیتی مصر خبر داد که دادگاه جنایی قاهره، فردا پنج شنبه به پرونده "خیرت الشاطر"، معاون رهبر گروه اخوان المسلمین - که اخیرا در مصر، گروهی تروریستی اعلام شده است- رسیدگی خواهد کرد.

الشاطر، به همراه 16 تن دیگر از رهبران رده بالای گروه اخوان المسلمین، به عنوان متهمان پروندۀ معروف به "وقایع دفتر ارشاد" محاکمه خواهد شد.

یک منبع قضایی مصری تاکید کرد که رسیدگی به پرونده الشاطر، در موسسه دبیرخانه پلیس طره جنوبی در قاهره صورت خواهد گرفت که در کنار مجموعه زندان های طره (محل بازداشت الشاطر) قرار دارد. انتخاب این مکان، به منظور تسهیل عملیات انتقال متهم به دادگاه صورت گرفت.

"محمد نجیب" معاون وزیر کشور مصر در امور زندان ها در گفت وگوی تلفنی با خبرگزاری آناتولی گفت: شرایط امنیتی، عامل تعیین کننده در انتقال متهمان از بازداشتگاه به سالن دادگاه است. در هر صورت، متهم، باید در سالن دادگاه حضور یابد، حتی اگر متهم، خیرت الشاطر باشد که مهم ترین رهبر اخوان و مغز متفکر و حامی مالی گروه اخوان المسلمین باشد.

در این پرونده، علاوه بر خیرت الشاطر، محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و معاون او، رشاد بیومی و همچنین سعد الکتاتنی رئیس حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی اخوان المسلمین و عصام العریان معاون او و محمد البلتاجی عضو دفتر اجرایی حزب و محمد مهدی عاکف رهبر سابق اخوان المسلمین و همچنین اسامه یاسین وزیر سابق جوانان محاکمه می شوند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها