حمایت تروریست سلفی اردنی از انفجارهای لبنان

حمایت تروریست سلفی اردنی از انفجارهای لبنان
پنج‌شنبه 24 بهمن 1392 - 18:59

تروریست اردنی تبار و تئوری پرداز سلفیت جهادی اروپا، انفجارهای انتحاری اخیر در لبنان را "دفاع از خود" نامید و آن را برای وارد کردن فشار بر حزب الله به منظور خروج از سوریه، ضروری دانست. حزب الله لبنان را تهدید کرد و از دولت لبنان خواست که حزب الله را برای خروج از سوریه زیرفشار بگذارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "عمر محمود عثمان" مشهور به ابوقتاده، در پنجمین جلسه محاکمه خود در دادگاه امنیت کشور اردن، با انتقاد از حزب الله لبنان به علت حضور در سوریه، حمایت خود را از اقدامات تروریستی جبهه النصره و گروهک عبدالله عزام در لبنان اعلام کرد.

ابوقتاده در اظهارات خود مدعی شد: "حزب الله جنگ را آغاز کرده است و دولت لبنان باید این حزب را برای پایان دادن به دخالت در سوریه تحت فشار بگذارد".

تروریست مشهور اردنی در بخش دیگری از اظهارات خود، جبهه النصره و داعش را به آشتی با یکدیگر فراخواند و گفت: من از جبهه النصره در برابر داعش حمایت نمی کنم، بلکه از همه "مجاهدین" در سوریه حمایت می کنم.

ابوقتاده اذعان کرد: من قبلاً از اعضای داعش خواستم که به جبهه النصره بپیوندند، زیرا این جبهه مقبولیت زیادی در بین مردم دارد، ولی داعش رفتار خوبی از خود نشان نداده است. 
دادگاه امنیت کشور اردن جلسه خود را به روز 27 فوریه 2014 موکول کرد.

گفتنی است، ابوقتاده که تابعیت اردنی دارد، در دستگاه های قضایی چند کشور جهان به اتهام دست داشتن در حملات تروریستی دارای پرونده های قطور است و نامش در قطعنامه 1267 شورای امنیت سازمان ملل متحد ذکر شده است. این قطعنامه سال 1999 صادر شد و مفاد آن درباره افراد و مراکز وابسته به القاعده یا طالبان است.

انگلیس طبق توافقنامه همکاری قضایی که با اردن امضاء کرده بود، روز 7 ژوئیه 2013 ابوقتاده را به دولت امان تحویل داد. دستگاه قضایی اردن ابوقتاده را بار دیگر به اتهام توطئه برای اجرای حملات تروریستی محاکمه می کند.

ابوقتاده سال 1999 به اتهام توطئه برای اجرای حملات تروریستی در اردن به اعدام محکوم شد که حکم اعدامش به حبس ابد با اعمال شاقه تخفیف یافت و سال 2000 نیز به اتهام توطئه برای حمله به گردشگران مقیم اردن، به طور غیابی به 15 سال حبس محکوم شد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها