اتهام وزیر صهیونیست به اردوغان

اتهام وزیر صهیونیست به اردوغان
جمعه 25 بهمن 1392 - 08:27

العالم - وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی نخست وزیر ترکیه را به کارشکنی بر سر راه دست یابی به توافقی برای پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان حمله اشغالگران به کشتی مرمره متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "یوال اشتاینتس" در اظهارتی تصریح کرد که راهکار رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه برای بهبود روابط و رفع اختلافات و مشروط کردن این مساله به لغو محاصره غزه اقدامی عجیب است. وی موضع اردوغان را نقض تمامی توافقات صورت گرفته در گذشته عنوان کرد.

اشتاینتس اظهار کرد که محاصره باریکه غزه از سوی رژیم صهیونیستی به موجب قوانین بین المللی توجیهات موجهی دارد، زیرا این رژیم از زمان عقب نشینی از باریکه غزه هر روزه مورد حملات موشکی گروه های مقاومت قرار می گیرد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رادیو عبری زبان افزود : اشتاینس همچنین اخبار منتشر شده پیرامون تردید بنیامین نتانیاهو در خصوص تصویب پیش نویس توافق سازش با ترکیه را رد کرد و گفت:نتانیاهو در شیوه تعامل با این مساله کاملا مسئولانه عمل می کند.

در حمله کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره که همراه با ناوگان آزادی در 31 ماه می سال 2010 راهی باریکه غزه بود تا کمک های بشر دوستانه را به ساکنان این منطقه انتقال دهد و حصار دریایی این باریکه را بشکند، 9 شهروند ترک به شهادت رسیدند.

این حمله جنایتکارانه موجب ایجاد تنش در روابط آنکارا و تل آویو شد، روابطی که از سال 2008 و پس از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه موسوم به عملیات " سرب مذاب " خدشه دار شده بود و در نهایت حمله به گشتی مرمره منجر به قطع روابط دیپلماتیک دو طرف و اخراج سفیر اسرائیل از ترکیه و توقف هرگونه همکاری نظامی بین طرفین شد.

پربیننده ترین خبرها