معاون بان کی مون: اوضاع مردم سوریه وخیم است

معاون بان کی مون: اوضاع مردم سوریه وخیم است
جمعه 25 بهمن 1392 - 09:37

العالم - معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه با اعلام وخیم تر شدن شرایط مردم سوریه و نیاز آنها به کمک های فوری گفت: در سه هفته اخیر 15 امدادگر سازمان ملل متحد در سوریه کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، والری آموس عصر پنجشنبه (به وقت محلی) پس از نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره اوضاع سوریه، در جمع  خبرنگاران گفت که شرایط نابسامان انسانی در سوریه را برای اعضای شورای امنیت تشریح کرده است.

آموس افزود: پس از گذشت چهار ماه از درخواست اقدام موثر برای ارسال کمک ها به آوارگان سوری، همچنان همه گروه های درگیر در سوریه، قوانین بین المللی را نقض می کنند.

وی با اشاره به اوضاع شهر حمص، آتش بس موقت اخیر را موفقیت بسیار کوچکی دانست و گفت: از 14 ماه پیش به شورای امنیت درباره شرایط حمص هشدار دادم و اکنون توانسته ایم فقط برای 2 هزار و 500 نفر، غذا و دارو برسانیم و هزار و 400 نفر را از این شهر تخلیه کنیم.

معاون امور انسان دوستانه دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد: حداقل 250 هزار نفر دیگر باید از حمص تخلیه شوند و سه میلیون نفر دیگر نیز در نقاط با دسترسی سخت، به غذا و دارو احتیاج دارند.

آموس گفت: از اعضای شورای امنیت خواستم گروه های درگیر در سوریه را به رعایت قوانین بین المللی وادار کنند تا اجازه دهند واحد کمک های انسان دوستانه سازمان ملل کار خود را به انجام برساند، اجازه عبور منظم کمک ها برای نیازمندان ایجاد شود و مانع از تیراندازی به سوی اعضای واحد کمک رسانی سازمان ملل شوند.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه در باره استخدام کودکان در ارتش آزاد سوریه و واکنش سازمان ملل دراین باره افزود: همه طرف های درگیری در سوریه درباره این موضوع مجرم هستند و همه افرادی که بر این گروه ها نفوذ دارند، باید به وضوح اعلام کنند که این کار غیر قابل قبول است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها