لیبراسیون فاش کرد:

اعزام صدها تروریست فرانسوی به سوریه

اعزام صدها تروریست فرانسوی به سوریه
جمعه 25 بهمن 1392 - 11:43

العالم - روزنامه فرانسوی لیبراسیون از اعزام صدها تروریست فرانسوی برای پیوستن به گروههای افراطی و نبرد علیه حکومت سوریه خبر داد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، به نظر می رسد که موضوع تروریست هایی که پس از جذب از سوی سازمانهای تروریستی در اروپا برای پیوستن به گروه های تروریستی مسلح به سوریه رفته اند، در آن زمان از سوی کشورهای اروپایی نادیده گرفته شده و چه بسا این کشورها زمینه اعزام آنها را برای جنگیدن در سوریه هموار می کردند.

این گروهها با دریافت تسهیلاتی از سوی رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه وارد سوریه می شدند ، اما اکنون غربی ها از خواب غفلت بیدار شده و به خطرات این عناصر تندرو پس از بازگشت به کشورهایشان پی برده اند.

درباره خطرات و پیامدهای این پدیده تروریستی بر جوامع غربی، روزنامه فرانسوی لیبراسیون در سرمقاله امروز خود در مطلبی با عنوان " وحشتناک" از مسافرت صدها فرانسوی برای پیوستن به گروههای موسوم به "جهادی" به سوریه خبر می دهد که بیشتر آنها جوانانی هستند که از طریق فراخوانی مبلغان سلفی و پایگاه های اجتماعی فریب خورده اند.

مقام های فرانسوی می گویند از آغاز بحران و جنگ در سوریه در سال 2011، صدها نفر از اتباع این کشور از جمله ده نفر از شهروندان کم سن و سال در کنار افراطی ها در جنگ سوریه شرکت کرده اند.

این روزنامه با استناد به مدارک و شواهدی در این باره که امروز به چاپ رساند، عمق انحراف یکی از این تروریست ها را چنان توصیف کرد که همه افراد خانواده اش را نیز با خود وارد جهنم سوریه کرده است.

او را در حلب به نام صلاح الدین فرانسوی می خواندند. همسرش خدیجه یک فرانسوی با اصلیتی تونسی است. دو دختر 6 و 8 ساله به نام فاطمه و مریم دارد وی با بی توجهی نسبت به خانواده اش برای نبرد و کشته شدن در راه خدا عازم سوریه شد.

این نشریه افزود: دهها ستیزه جوی دیگر نیز که مانند صلاح الدین می اندیشند به زودی رهسپار کشورهای خود در اروپا می شوند و کسانی که از قلب دموکراسی غربی بیرون آمده اند سرانجام علیه آن برمی خیزند چون این کشورها را کافر می دانند.

لیبراسیون به نقل از این تروریست فرانسوی تصریح کرد که صلاح الدین 27 ساله در 11 جولای 2011 گذشته خانواده خود را ترک کرد تا به صف مبارزانی بپیوندد که علیه بشار اسد، رییس جمهوری سوریه نبرد می کردند. صلاح الدین اصلیتی مراکشی دارد و از سنت دنیس در حومه پاریس به سوریه رفته بود.

صلاح الدین گفت: با دیدن فیلم های ویدیویی و سخنرانی های اسامه بن لادن رهبر پیشین سازمان (تروریستی) القاعده تحت تاثیر قرار گرفته و تصمیم گرفت رهسپار سوریه شود. از لیون در فرانسه به استانبول رفته است ، سپس به آنتالیا و هاتای در ترکیه رفته و درنهایت با اتوبوس به منطقه مرزی کیلیس در مرز ترکیه و سوریه و سرانجام به حلب برده شده است.

وی افزود: در منطقه صلاح الدین در شمال سوریه با تروریست های داعش ( دولت اسلامی شام و عراق ) آشنا شده و توسط آنها آموزش دیده است تا پس از آن در مناطق مختلف سوریه بجنگد. وی تاکید می کند که طی این جنگها بسیاری از عناصر تندروی خارجی در سوریه کشته شده ا ند.

این روزنامه فرانسوی حضور این افراد را خطر بزرگی برای کشورهای اروپایی دانسته چرا که آنها را سربازانی با تجربه می داند که در نبردهای خونین جنگیده و با گفتمان های افراطی شستشوی مغزی شده و هر لحظه آماده برای حضور در جنگهای دیگری هستند. بنابراین ضروری است با شناخت ماهیت و خلق و خوی این افراد، از تبدیل شدن آنها به یک تهدید جلوگیری بعمل آید.

این روزنامه با اشاره به اینکه برخورد قضایی درخصوص این افراط گرایان لازم اما کافی نیست، خواستار مقابله همه کشوها با این تهدید شد.

این هشدارها در حالی صورت می گیرد که "مانویل فالس" وزیر کشور فرانسه در دیدار ماه گذشته میلادی با "جویله میلکویت" همتای بلژیکی اش از فعالیت سازمانهای نزدیک به تشکیلات القاعده در سوریه خبر داده و با هشدار درباره جذب جوانان اروپایی برای پیکار در سوریه، تعداد ستیزه جویان اروپایی را بیش از هزار و 500  تا 2 هزار نفر اعلام کرد.

موضوع افزایش شمار پیکارجویان غربی در سوریه و پیوستن آنها به گروه های تروریستی مسلح مهمترین محور مورد توجه کشورهای اروپایی در زمان کنونی است تا جایی که برای بحث و بررسی در این باره نشست های متعددی در سطوح مقامات بلندپایه اروپایی برگزار شده که آخرین آن نشستی است که جمعه گذشته در لهستان با حضور وزاری کشورآمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و لهستان برگزار شد.

در پایان این نشست، جه جانسون، وزیر امنیت داخلی آمریکا با تاکید بر اطلاعاتی موثق درباره سفر افرادی از آمریکا، کانادا و اروپا برای نبرد در سوریه، اظهار داشت که مسوولان امنیتی اروپا باید اهتمام ویژه ای درباره افراط گرایانی داشته باشند که برای جنگیدن به سوریه رفته اند.

دولت فرانسه گفته است حدود 700 فرانسوی هم اکنون در صفوف افراطی ها در سوریه می جنگند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها