ارتش سوریه شهر جراجیر در قلمون را پاکسازی کرد

ارتش سوریه شهر جراجیر در قلمون را پاکسازی کرد
جمعه 25 بهمن 1392 - 12:16

العالم - خبرنگار شبکه خبری العالم گزارش داد: ارتش سوریه توانست شهر جراجیر در مجاورت شهر یبرود در کوهستان القلمون واقع در ریف دمشق را از گروههای مسلح و تروریست به طور کامل پاکسازی کند.

ارتش این موفقیت را بعد از کنترل بر تپه های اطراف شهر جراجیر کسب کرد و هم اکنون در حال گسترش حلقه محاصره افراد مسلح در شهر راهبردی یبرود به عنوان مقدمه ای برای حمله به این شهر هستند.

در پاکسازی شهر جراجیر از لوث افراد مسلح مردم این شهر نیز همکاری گسترده ا ی با ارتش داشتند.

یک منبع نظامی سوریه به شبکه خبری العالم گفت: ما عملیات نظامی را با پیشروی نیروها شروع کردیم و با ورود به شهر جراجیر، افراد مسلح پا به فرار گذاشتند و این شهر پاکسازی و امنیت آن تامین شد و در صدد هستیم پس از این به شهر مجاور برویم و همه منطقه را از لوث تروریست ها پاکسازی کنیم.

یک منبع دیگر نظامی سوریه نیز به خبرنگار العالم گفت: ما از دو محور وارد شهر جراجیر شده و همه محورها را به کنترل درآورده و تروریست ها را بیرون راندیم.

ارتش سوریه درچارچوب یک تاکتیک نظامی با توجه به ماهیت جغرافیایی خاص منطقه القلمون شهر جراجیر را به کنترل درآورد وعملیات نظامی به سمت شهر الفلیطه به عنوان حلقه اتصال بین شهر یبرود سوریه و عرسال لبنان ادامه دارد.

یک منبع نظامی سوریه به شبکه العالم گفت: عملیات نیروهای مسلح در وهله اول برای کنترل بر شهر یبرود و قطع همه کمک های ارسالی (برای افراد مسلح ) از شهر عرسال لبنان به این مناطق صورت می گیرد.

یک منبع نظامی خاطرنشان کرد: کنترل بر تپه های مشرف بر شهر یبرود، از ورود خودروهای بمبگذاری شده و افراد انتحاری به داخل لبنان جلوگیری خواهد کرد.

ارتش سوریه با این راهبرد در تلاش برای کنترل بر این تپه ها به منظور جلوگیری از ارسال سلاح و افراد مسلح به شهر یبرود و محاصره کامل آن به عنوان مقدمه ای برای پاکسازی این شهر از گروه های مسلح است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها