فرمانده "آمریکایی" عملیات علیه ارتش آزاد +عکس

فرمانده
جمعه 25 بهمن 1392 - 18:38

گروه تروریستی داعش، فرماندهی جنگ با گروه های موسوم به جبهه اسلامی و گردان‌های ارتش آزاد در ریف حلب را به جداشدگان از جبهه النصره سپرده است.

به گزارش شبکه خبری العالم، به نظر می رسد که که گروه تروریستی داعش، فرماندهی جنگها در ریف حلب علیه گروههای موسوم به جبهه اسلامی و گردانهای ارتش آزاد را به کسانی که از جبهه النصره جدا شدند، واگذار کرده است.

اطلاعاتی که از ریف حلب به خبرگزاری آسیا رسیده، نشان می دهد که گروه داعش ماموریت تسلط بر شهرک باشکوی در حلب را به "ابومحمد الامریکی" که به تازگی از جبهه النصره جدا شده، سپرده است.

"الامریکی" که یک عراقی به نام ابوعبدالرحمن را به عنوان معاون خود تعیین کرده است، توانست شهرک باشکوی را تحت کنترل در آورد و جبهه جدیدی علیه ارتش آزاد و جبهه اسلامی در شهرک های رتیان، حردتنین، معرسته الخان و بیانون باز کند.

یادآور می شود که ابومحمد الامریکی در یک نوار ویدیویی جدایی خود از جبهه النصره را اعلام کرده بود و علت این جدایی را تلاش جبهه النصره برای ضربه زدن به گروه داعش و مشارکت در توطئه ای علیه آن عنوان کرد.

برخی تصاویر، الامریکی و رفیق عراقی اش را در کنار تعدادی از اجساد نشان می دهد که گفته شده اجساد عناصر مسلحی از جبهه اسلامی هستند که در درگیری ها در شهرک باشکوی کشته شده اند.

خبرگزاری آسیا همچنین مطلع شد که گروه داعش جنگ در شهرک رتیان را با یک خودروی بمبگذاری شده آغاز کرد که در داخل شهرک منفجر شد و بر اثر آن شماری کشته و زخمی شدند و در پی تلاش نیروهای "الامریکی" برای پیشروی، درگیریهای شدیدی در اطراف شهرک روی داد.

گروههای نظامی وابسته به مخالفان سوری در شهرک رتیان در حلب در بیانیه‌ای، مناطق رتیان، باشکوی، حردتنین، معرسته الخان و بیانون را مناطق نظامی اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است که گروههای مزبور قصد دارند راه میان ریف شمالی و غربی حلب را به روی تمام خودروها، به ویژه خودروهای دیزلی ببندند و این راه فقط در روز به روی غیرنظامیان باز می شود.

یادآور می شود که گروه داعش اخیرا به انجام چندین عملیات انتحاری برای تسلط بر مناطق و شهرک هایی که عناصر مسلح جبهه اسلامی در آن حضور دارند، اقدام کرده است. تاکتیک داعش در شهرک الراعی موفقیت آمیز بود، در حالی که عناصر البغدادی در دانشکده پیاده نظام در حلب با شکست مواجه شدند. در این دانشکده دو عملیات انتحاری صورت گرفت که به نتیجه مورد نظر منجر نشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها