خشم فلسطینی‌ها از توهین مسئول صهیونیست به مسلمانان

خشم فلسطینی‌ها از توهین مسئول صهیونیست به مسلمانان
شنبه 26 بهمن 1392 - 11:43

معاون شهرداری رژیم صهیونیستی در "حیفا" با بیان اظهاراتی بسیار توهین آمیز علیه مقدسات مسلمانان، خشم فلسطینی ها را برانگیخت.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "یولیا اشترایم" به تازگی، در نشست شورای شهرداری رژیم صهیونیستی، جلوگیری از پخش اذان از مساجد شهر حیفا را خواستار شد و گفت: "ازدیاد صدای خوک ها در شهر به اندازه کافی آزاردهنده است؛ و مردم، نیازی به صدای آزاردهنده دیگری نظیر اذان مساجد حیفا ندارند."

"سهیل اسعد" معاون دوم شهردار حیفا، اظهارات اشترایم را "نژادپرستانه و احمقانه" خواند و عذرخواهی صریح او را خواستار شد و از او خواست، به صراحت اعلام کند که "صدای اذان و ناقوس کلیساها، از قرن ها پیش تاکنون، بخش تفکیک ناپذیر زندگی این شهر بوده است. "

وی اظهار امیدواری کرد که وضعیت این شهر، تا همیشه به همین صورت باقی بماند.

از سوی دیگر، "جمال خمیس" نماینده انجمن ملی دموکرات در شهرداری حیفا، عذرخواهی شهردار، به خاطر این اظهارات نژادپرستانه را خواستار شد و تاکید کرد که اشترایم به ویژه به این سبب که از عذرخواهی به دلیل این توهین شانه خالی می کند، باید از پست خود برکنار شود.

جنبش اسلامی در حیفا، این اظهارات را به مثابه جنگی علنی ضد اسلام و نبض سنجی واکنش فلسطینی های ساکن اراضی اشغالی سال 1948 ارزیابی کرد و هدف از آن را زمینه سازی برای حذف بلندگوهای مساجد حیفا دانست.

این جنبش با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: به کسانی که از اسلام می ترسند و از آن متنفرند اعلام می کنیم که صدای اذان تا ابد باقی خواهد ماند و دل های مریض و بیمار را به وحشت خواهند انداخت.

گفتنی است که شماری از مسئولان صهیونیست، پیش از این تلاش کردند لوایح و قانونینی ارائه کنند که جلوی پخش صدای اذان از بلندگوهای مساجد را بگیرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها