عربستان؛ میلاد پیامبر(ص) یا جشن جنادریه؟! +تصاویر

عربستان؛ میلاد پیامبر(ص) یا جشن جنادریه؟! +تصاویر
شنبه 26 بهمن 1392 - 15:59

العالم- درحالی که مبلغان وهابی سعودی برگزاری هرگونه مراسم مذهبی مانند میلاد پیامبر اسلام (ص) و یا زیارت اماکن مقدس را بدعت می‌دانند، رئیس کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص)، زبان به تمجید از جشن‌های هفده روزه آل سعود موسوم به "جنادریه" گشود.

 به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس" ادعا کرد: جشن  ملی جنادریه، جشنی فرهنگی است که نشان می دهد مسئولان باتدبیر عربستان توجه ویژه ای به فرهنگ و ارزش های عربی اصیل دارند(!)

وی درباره این جشن که آوازخوانی و رقص شمشیر بخشی از آن است، اظهار داشت: "این جشن همچنین گذشته پرافتخار (!) عربستان را به دوران شکوفای کنونی کشور پیوند می‌زند، و یکی از والاترین اهداف چنین جشنی تأکید بر ماهیت عربی و اسلامی ما است".

سدیس از پادشاه، ولیعهد و وزیر گارد ملی به علت برگزاری جشن جنادریه تقدیر کرد و افزود: "جشن جنادریه بیانگر فرهنگ و تمدن گذشته و حال جامعه عربستان است و کسی که برای مشارکت در این جشن وارد شهر ریاض شود، با چشم خود مناظر باستانی، مشاغل سنتی، هنرهای کهن و ساختمان های قدیمی را در کنار فناوری نوین، پیشرفت مهندسی عمران ، کارخانه ها و دستاوردهای فرهنگی مختلف خواهد دید.

سدیس گفت: "ریاست کل مسجد الحرام و مسجد النبی در جشن جنادریه غرفه‌ای خاص را برای نشان دادن توجه ویژه خود به این دو مسجد عظیم الشأن اختصاص داده است. نظام عربستان اهتمام خاصی به مسجد الحرام و مسجد النبی دارند و از صدر اسلام تاکنون این همه اهتمام به مسجد الحرام و مسجد النبی خصوصاً در امر توسعه این دو مسجد مشاهده نشده است".

ادعای این مسئول سعودی در خصوص توجه به فرهنگ و تاریخ عربستان در حالی است که سعودی‌ها بیشتر آثار تاریخی مربوط به دوران پس از اسلام را به بهانه نوسازی و طرح‌های توسعه تخریب کرده‌اند؛ و پس از تخریب و ویرانی این آثار در مناطق مختلف اینک آثار مهم موجود درشهرهای مکه و مدینه نیز از این اقدامات در امان نمانده است.

سرکردگان وهابی عربستان که برگزاری هرگونه جشن و مراسم در مناسبت های مذهبی از جمله میلاد پیامبر اکرم(ص) را "بدعت" می نامند و آن را تحریم می کنند، اینک حتی برای جشن های جنادریه دست به "بازاریابی" زده اند و سعی در صادر کردن آن به کشورهای عربی همسایه دارند!

این جشن ها که در سال جاری از 12 فوریه (23 بهمن) آغاز شده، به مدت 17 روز تا 28 فوریه ادامه خواهد داشت؛ که چه بسا رکورد طولانی ترین مراسم و جشن های متوالی در دنیا را هم به نام آل سعود ثبت کند!

بنا بر اعلام برگزار کنندگان، جشنهای امسال با حضور 4 کشور همیشگی (بحرين - قطر - عمان - كويت) و با حضور افتخاری امارات برگزار خواهد شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها