بزرگ‌ترین صادرکننده تروریسم از نگاه "اسرائیل"

بزرگ‌ترین صادرکننده تروریسم از نگاه
شنبه 26 بهمن 1392 - 21:02

العالم- بنابر اعلام یک مرکز جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به "مئیر عمیت" که جاسوسان مهم سرویس اطلاعاتی این رژیم درآن فعالیت می کنند، اتباع عربستان بیشترین عملیات انتحاری را در خاک سوریه انجام داده اند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، تحقیق مرکز جاسوسی "مئیر عمیت" بیانگر آن است که عاملان اقدامات انتحاری در سوریه، از همان شیوه های تروریستی القاعده و شاخه های آن در عراق پیروی می کنند و دو گروه تروریستی موسوم به جبهه النصره و داعش، بیشترین اقدامات انتحاری را با پیروی از شیوه های تروریستی القاعده، در سوریه انجام داده اند.
بر اساس این تحقیق، 43 عملیات از مجموع 50 عملیات انتحاری سال 2012 در سوریه، به دست تروریست های جبهه النصره انجام شده است؛ این جبهه 34 عملیات انتحاری نیز در سال 2013 در سوریه انجام داده است.
به این ترتیب گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام"داعش" نیز از زمان تاسیس در سال 2013 تا کنون 9 عملیات انجام داده است؛ این دو گروه تروریستی سال 2013 با استفاده از 53 عنصر انتحاری، چند عملیات مشترک نیز انجام داده اند.
این تحقیق می افزاید: از ابتدای سال 2014 تا کنون پنج عملیات انتحاری در لبنان انجام شده که چهار عملیات آن به دست عناصر جبهه النصره صورت گرفته و داعش نیز یک مورد را به عهده گرفته است.
در این گزارش آمده است که عملیات انتحاری این دو گروه به شیوه های مختلف صورت گرفته و گاهی شش انتحاری همزمان خود را علیه دو هدف نزدیک به هم منفجر کرده اند و نیز گاهی دو عامل انتحاری با هم و با استفاده از دو خودروی بمب گذاری شده عملیات مشترک را اجرا کرده اند. بر اساس این تحقیق در برخی از این اقدامات تروریستی، فقط غیر نظامیان سوری هدف قرار گرفته اند و در نتیجه این اقدامات انتحاری تا کنون شمار زیادی از شهروندان سوری جان خود را از دست داده اند و این مساله چهره جبهه النصره را که با تمام توان برای کسب پایگاه مردمی تلاش می کند، خدشه دار کرده است.
این تحقیق که تنها به اسامی 30 انتحاری، از مجموع 53 عملیات انتحاری داعش و جبهه النصره، در خاک سوریه، دست یافته، خاطرنشان می کند که 23 تن از این 30 نفر بیگانه و تنها 7 تن آنها سوری هستند؛ به این ترتیب 13 تن از مجموع 23 عنصر انتحاری خارجی، تبعه عربستان، چهار تن تبعه اردن و سه تن عراقی بوده اند و سه تن دیگر از اتباع تونس، استرالیا و کانادا بوده اند.
در پایان این تحقیق آمده است: این که اکثر عناصر انتحاری عربستانی هستند، تعجب آور نیست زیرا عربستان خاستگاه سازمان تروریستی القاعده و حامی و پشتیبان اصلی شورشیان و تروریست های فعال در سوریه است و علاوه بر این تا کنون شمار زیادی از اتباع غیر انتحاری عربستانی در سوریه به هلاکت رسیده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها