تظاهرات باشکوه بحرینی‌ها در سالگرد انقلاب + فیلم

يکشنبه 27 بهمن 1392 - 07:49

صدها هزار بحرینی در سومین سالگرد انقلاب خود با حضور در خیابانهای پایتخت این کشور خواستار تشکیل نظام دموکراتیک به جای حکومت سلطنتی شدند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، کمیته برگزار کننده تظاهرات سومین سالگرد انقلاب مردمی بحرین اعلام کرد که شمار شرکت کنندگان در تظاهرات دیروز به 300 هزار نفر رسید.
شرکت کنندگان در این تظاهرات در شعارهای خود خواستار تشکیل نظام دموکراتیک به جای رژیم استبدادی شدند.
تظاهرکنندگان با حمل پرچم بحرین، پارچه نوشته ها و پلاکاردهایی را همراه داشند که روی آنها نوشته شده بود: "دموکراسی، راه حل است".
آنان همچنین تأکید کردند که مردم باید منشأ تعیین قوای سه گانه باشند و حقوق شهروندی در این کشور باید به صورت مساوی و برابر باشد.
این تظاهرات مسالمت آمیز از خیابان بدیع در غرب منامه آغاز شد و با وجود تلاش نیروهای آل خلیفه برای بستن خیابانها و جاده‌ها و ممانعت از تردد آزادانه شهروندان، مردم از مناطق مختلف مجمع الجزایر بحرین برای شرکت در این تظاهرات باشکوه حاضر شدند.

این تظاهرات دیروز به دعوت جریانهای انقلابی و مخالف رژیم آل خلیفه برگزار شد.
برگزار کنندگان این تظاهرات در پایان با قرائت بیانیه‌ای بر این مطالبات تأکید کردند:
نخست: آزادی همه کسانی که در پی حوادث انقلاب 14 فوریه 2011 بازداشت شدند.
دوم: توقف محاکمات کنونی و ارائه همه پرونده‌های مربوط به انقلاب 14 فوریه به دادگاه مستقل با توافق مخالفان و نظام برای بررسی شکایتهای مربوط به موارد نقض حقوق افراد متضرر طبق توصیه قاضی "بسیونی" (رئیس کمیته تحقیق درباره حوادث انقلاب بحرین).
سوم: تشکیل کمیته ملی با اختیارات اجرایی برای اجرای توصیه‌های بسیونی و ژنو و تحقق آشتی ملی و عدالت انتقالی و غرامت به همه افراد متضرر.
چهارم: ایجاد نظام دموکراتیک به ویژه:
1- برگزاری انتخابات بر اساس برابری در آرای انتخاباتی شهروندان برای تحقق اصل جهانی رأی مساوی برای هر شهروند.
2- انتخاب مجلس قانونگذاری برای برعهده گرفتن مسئولیت قانونگذاری و نظارت.
3- تشکیل دولتی منتخب که نمایانگر اراده شهروندان بحرینی باشد.
4- ایجاد دستگاه قضایی مستقل.
5- مشارکت دادن اقشار مختلف مردم در همه نهادهای امنیتی برای تحقق اصل امنیت برای همه. این انقلاب تا تحقق همه اهداف عادلانه و مشروع آن ادامه دارد.
پنجم: همه پرسی از مردم به عنوان منشأ مشروعیت و همه قوا، برای هرگونه توافق سیاسی یا قانون پیشنهادی.
ششم: تلاش برای توقف هرنوع تابعیت دادن به افراد با اهداف سیاسی که با ساده ترین اصول انسانی و مسئولیتهای ملی در تناقض است، و همچنین تلاش برای مقابله قانونی با همه تخلفاتی که در زمینه اعطای تابعیت صورت گرفته است.
هفتم: تظاهرکنندگان همچنین از جامعه جهانی می‌‌‌خواهند به وظایف قانونی و اخلاقی خود در حمایت از کسانی که خواستار دموکراسی هستند عمل و از آنان در برابر سرکوبگری‌های رژیم حاکم حمایت کند، و این رژیم را به رعایت حقوق بشر و موافقت با تحول دموکراتیک مجبور کند.
شرکت کنندگان در تظاهرات بزرگ 15 فوریه 2014

پربیننده ترین خبرها