کتک کاری در پارلمان ترکیه درباره قانون ! + عکس

کتک کاری در پارلمان ترکیه درباره قانون ! + عکس
يکشنبه 27 بهمن 1392 - 12:03

پارلمان ترکیه روز شنبه شاهد ضد و خورد و بحث و جدل گسترده ای درجریان تصویب پیش نویس قانونی بود که کنترل دولت بر تعیین قضات و دادستان ها را تقویت می کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ضد و خوردها بین دهها نفر از نمایندگان در جلسه 20 ساعته پارلمان روی داد و اعضای احزاب سیاسی به یکدیگر توهین کردند و یکی از نمایندگان به خاطر شکسته شدن بینی به بیمارستان منتقل شد. اهانت اعضای احزاب سیاسی به یکدیگر در پارلمان بعد از آن روی داد که یک نماینده مخالف، رجب طیب اردوغان نخست وزیر را فردی مستبد خواند و نمایندگان حزب عدالت و توسعه به رهبری اردوغان نیز در پاسخ به او گفتند که "آیا تو مست هستی"؟
رسانه های ترکیه نوشتند: علی احسان کوکتورک نماینده حزب خلق جمهوری به عنوان بارزترین حزب مخالف به علت شکسته شدن بینی به بیمارستان منتقل شد و یکی از نمایندگان حزب عدالت و توسعه نیز دچار شکستگی انگشت شد.
این درگیری‌ها برای کنترل بر شورای عالی قضات و دادستان‌ها صورت می‌گیرد، چرا که این نهاد اعضای بلندپایه دستگاه قضایی را تعیین می‌کند. این درگیری‌ها کوران کشمکش بین اردوغان و فتح الله کولن از شخصیت های تاثیر گذار مقیم آمریکا صورت می گیرد.
احزاب مخالف می‌گویند هدف از طرح پیش نویس قانون شورای عالی قضات و دادستان ها مانع تراشی در تحقیقاتی است که از 17 دسامبر گذشته درباره دهها بازرگان بزرگ و فرزندان سه وزیر دولت آغاز شده است و برخی مسئولان دولتی درچارچوب آن بازجویی شده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها