هفتاد درصد سعودی‌ها چاق هستند

هفتاد درصد سعودی‌ها چاق هستند
يکشنبه 27 بهمن 1392 - 14:07

سومین کنفرانس جهانی مبارزه با چاقی اعلام کرد، وزارت بهداشت عربستان به دنبال راهی برای مبارزه با چاقی است، زیرا آمارها بیانگر این است که هفتاد درصد از مردم این کشور گرفتار بیماری چاقی هستند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الحیات" چاپ لندن نوشت: شرکت کنندگان در این کنفرانس این سئوال را مطرح کردند با توجه به اینکه چاقی نیز یک بیماری است چرا در عربستان به جراحی و درمان چاقی بیمه تعلق نمی گیرد، اما در سایرکشورهای جهان، اداره بیمه هزینه عمل جراحی بیمارانی را که توان مالی مناسبی ندارند می پردازد.

این کنفرانس در اولین روز خود که توسط اداره بهداشت وزارت گارد ملی برگزارشد به  نماینده بیمارستان "عبدالرحمن بن فیصل" شهر "دمام" بر لزوم وجود بخش هایی در بیمارستانها برای رعایت اخلاق حرفه ای تأکید کرد تا بدین ترتیب عمل های جراحی چاقی بررسی شده و نتایج جراحی و روند احقاق حقوق بیمار با دقت کنترل شود.
دکتر "خالد مرزا" رئیس این کنفرانس اظهار داشت: در این کنفرانس در اولین روز، به پزشکان آموزش داده شد که  جراحیهای چاقی در نوع خود  مستقل است، و با جراح یهای عمومی تفاوت دارد.
در این کنفرانس بیش از 450 نفر از بخش های مختلف بهداشت و دوازده نماینده از کشورهای اروپایی و امریکایی  و پنج سخنران از کشورهای حاشیه خلیج فارس و 18 سخنران از عربستان شرکت داشتند؛ دراولین روز کنفرانس 20 پژوهش در خصوص جراحیهای چاقی ارائه شد .
مرزا گفت: یکی از نشست های تخصصی برگزار شده درباره بیماریهای قند و جراحیهای چاقی بود.
دکتر "عائض ربیعان القحطانی " استاد و مشاور جراحی های اندوسکوپی و چاقی گفت: وزارت بهداشت هم اکنون به دنبال راهبرد ملی برای مبارزه با چاقی است و مرکز ملی جراحی چاقی در شهر پزشکی ملک فهد ایجاد کرده و پنج مرکز در مناطق مختلف کشور وجود دارد.
القحطانی خاطرنشان کرد، آمارها بیانگر این است که هفتاد درصد از مردم عربستان از افزایش وزن و چاقی رنج می برند، و میزان چاقی در افراد زیر بیست و پنج سال نیز بین 35 تا 50 درصد است .
وی درباره تعلق نگرفتن بیمه برای جراحی های چاقی گفت با توجه به اینکه چاقی بیماری است درحالیکه در کشورهای جهان بیمه به ان تعلق می گیرد، برخی بیماران نمی توانند بهای عمل جراحی را که ممکن است به بیش از 50 هزار ریال (سعودی) برسد، پرداخت کنند. باید بدانیم که 47 درصد از بیماریها با چاقی در ارتباط بوده و چاقی یکی از دلایل آن است .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها