جانورانی که بدون بال پرواز می کنند+ تصاویر

جانورانی که بدون بال پرواز می کنند+ تصاویر
يکشنبه 27 بهمن 1392 - 14:13

در طبیعت جانورانی نیزهستندکه با وجود نداشتن بال پرواز می‌کنند.

ماهی‌های پرنده در اقیانوس‌ها
ماهی‌های پرنده توانایی خوبی برای پرواز دارند. آن‌ها در اقیانوس‌ها و در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری زندگی می‌کنند. باله‌های آن‌ها به صورتی است که می توانند مانند بال از آنها استفاده کنند. این ماهی‌های پرنده سرعتی تا ۷۰ کیلومتر در ساعت دارند و می‌توانند تا ۴۰۰ متر در سطح آب پرواز کنند.

ماهی‌های پرنده

ماهی‌های پرنده به صورت گروهی از سطح آب خارج شده و پس از طی کردن مسیری منحنی دوباره به درون آب فرومی‌روند. 



 

 

 

 

 

 

مرکب‌ماهی پرنده

افسانه نیست، واقعیت دارد. ماهی مرکب، که در گویش مردم جنوب ایران "خساک" نامیده می‌شود، می‌تواند به خارج از آب بپرد. این ماهی با احساس خطر ماده‌ای چون مرکب مشکی در آب پخش می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

ماهی مرکب، با احساس خطر می‌تواند به سرعت به خارج از آب پرتاب شود. ماهی مرکب به‌هنگام پرتاب به خارج از آب قوسی ۳۰ متری را در سه‌ثانیه طی می‌کند و چون موشک بار دیگر به درون آب فرو می‌رود.

 

 

 

 

 

 

 

 

جانوری شبیه عقرب با قدرت پرواز

این حیوان عقرب نیست و شبیه عقرب است اما قدرت پرواز دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

روباه پرنده

ظاهر روباه پرنده مانند ترکیبی از سگ‌های پشمالو و خفاش است. این حیوانات در واقع به گونه خفاش‌ها تعلق دارند. آن‌ها در طول شب فعال‌ هستند و روزها از درختان آویزان می‌شوند. آن‌ها گیاه‌خوارند و در طول روز با زبان دراز خود گرده، شهد و میوه درختان را می‌خورند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 مار پرنده

مارها در مجموع نمی‌توانند پرواز کنند، اما بعضی انواع مارها هستند که به گونه‌ای خاص پرواز می‌کنند، یا بهتر بگوئیم قدرت جهشی مخصوص دارند. این نوع مار می‌تواند فاصله بین دو درخت را که ۳۰ متر از هم فاصله دارد، بجهد. 

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها