هشدار به علاقمندان بازی اندرویدی "فلاپی برد"

هشدار به علاقمندان بازی اندرویدی
يکشنبه 27 بهمن 1392 - 14:46

اخیرا نسخه جدیدی از بازی فلاپی برد Flappy Bird برای گوشی‌های اندرویدی منتشر شده که حاوی بدافزارهایی خطرناک و ناشناخته است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت امنیتی "ترند میکرو" فاش کرد که نسخه جدید این بازی که مشابه با ظاهر قدیمی آن در "گوگل پلی" می‌باشد، هنگام نصب شدن از کاربر می‌خواهد با ارسال پیامهای متنی موافقت کند.
بر اساس این گزارش، موافقت با این درخواست، به این برنامه اجازه می‌دهد پیامهایی متنی را بدون اطلاع صاحب تلفن همراه به شماره‌های معینی ارسال کند. هرکدام از این پیامها همچنین هزینه‌هایی را برای صاحب تلفن دارد.
همچنین، بدافزارهای موجود در این برنامه به سازندگان آن فرصت می‌دهد که به اطلاعاتی از کاربر مانند شماره تلفن و ایمیل اشتراکی در "گوگل پلی"، دست یابند.
"ترند میکرو" همچنین هشدار داد، برخی تنظیمات بازی فلاپی برد از کاربر می خواهد بعد از نصب برنامه برای انجام بازی پول بپردازد و این بازی بدون پرداخت اجرا نمی شود.
این شرکت امنیتی به صاحبان گوشی‌های هوشمند توصیه کرد هنگام نصب برنامه‌ها هوشیار باشند و برای گوشی‌های خود نرم افزارهای ضد ویروس و ضد بدافزار نصب کنند.
انتشار دوباره بازی فلاپی برد در اینترنت درحالی است که صاحب بازی اصلی فلاپی برد این بازی را از سایتهای "اپ استور" و "پلی استور" کاملا حذف و اعلام کرده بود که این بازی موجب اعتیاد کاربران می شود. حذف فلاپی برد در حالی است که این بازی طی چند روز 50 میلیون بار دانلود شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها