منع قرضاوی از امامت نماز جمعه در قطر

منع قرضاوی از امامت نماز جمعه در قطر
يکشنبه 27 بهمن 1392 - 19:21

العالم - دولت قطر، یوسف قرضاوی، شیخ ِ جنجال جوی این کشور را از امامت جمعه مساجد دوحه برکنار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مسجد عمر بن خطاب در دوحه، از سه هفته پیش که نماز جمعه به امامت قرضاوی برگزار شد، بدون امام جمعه مانده است.

قرضاوی در آخرین خطبه ای که از منبر نماز جمعه خواند، به امارات تاخت و دولت این کشور را اسلام ستیز خواند.

وی که از طرفداران تندروی اخوان المسلمین مصر است، پس از برکناری "محمد مرسی" رئیس جمهوری سابق مصر، از منبر مسجد عمر بن خطاب، مردم مصر را علیه ارتش، پلیس و عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر، تحریک می کرد.

تلویزیون قطر روز جمعه گذشته، به جای پخش خطبه جمعه مسجد عمر بن خطاب در دوحه، اقدام به پخش خطبه مسجد محمد بن عبدالوهاب کرد.

سایت رسمی قرضاوی که همواره حضور یا عدم حضور وی در نماز جمعه را یک روز زودتر اعلام می کند، هفته گذشته، اعلام کرد که قرضاوی خطبه های نماز جمعه را ایراد خواهد کرد ولی برخلاف انتظار،

شیخی دیگر نماز و خطبه های جمعه گذشته را به جای مسجد عمر بن خطاب در مسجد محمد بن عبدالوهاب خواند که این امر باعث تعجب نمازگزاران شد.

سایت قرضای نیز در خبری اعلام کرد: شیخ قرضاوی به علت ناخوشی، از امامت نماز جمعه امروز معذور است، اما در هفته های آینده، این وظیفه را به عهده خواهد گرفت و خبر منع وی از امامت نماز جمعه صحت ندارد.

این در حالی است که این سایت، روز جمعه گذشته هیچ گونه مطلبی درباره حضور یا عدم حضور قرضاوی در مسجد عمر بن خطاب منتشر نکرد و همین مساله، شک و تردیدها را درباره منع قرضاوی از ایراد خطبه به علت انتقاد از امارات و مصر به یقین نزدیک تر کرد.

شنیده ها از منابع نزدیک به دولت قطر حاکی از آن است که دولت قطر، به امارات وعده داده است، قرضاوی و دیگر حامیان اخوان المسلمین را از توهین کردن به امارات و ارتش مصر و السیسی منع خواهد کرد.

قرضاوی در خطبه های روز 4 بهمن 1392 امارات را دولتی مخالفت حکومت اسلامی دانست که هر شخصی از حکومت اسلامی حمایت می کند را به زندان می اندازد.

این اظهارات، برای نخستین بار، به تیرگی روابط امارات و قطر منجر شد تا جایی که خالد بن محمد العطیه وزیر امور خارجه قطر اظهارات قرضاوی را محکوم کرد و گفت "قرضاوی فقط از جانب خود سخن می گوید و روابط امارات و قطر مستحکم تر از آن است که از این گونه اظهارات تاثیر بپذیرد.

این در حالی است که وزارت امور خارجه امارات فارس النعیمی سفیر قطر را برای ابلاغ اعتراض خود به اظهارات قرضاوی احضار و اعلام کرد که سخنان العطیه کافی نیست.

بدین ترتیب امارات پس از مصر دومین کشوری است که خطبه های قرضاوی باعث تیرگی روابط قطر با آن شده است. قطر هم اکنون به تعدادی از مسئولان اخوان المسلمین مصر که درپی سرنگونی نظام محمد مرسی فرار کردند، پناه داده است و این مسئولان پیوسته از نظام کنونی مصر به علت تروریست خواندن اخوان المسلمین انتقاد می کنند.

پربیننده ترین خبرها