حرکت دو ناو جدید روسی به سوی مدیترانه

حرکت دو ناو جدید روسی به سوی مدیترانه
دوشنبه 28 بهمن 1392 - 19:28

العالم - سخنگوی فرماندهی نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که دو ناو نفربر "ساراتوف" و "یامال" با حرکت از بندر سواستوپل به سوی دریای مدیترانه، به زودی به ناوگان عملیاتی روسیه در این دریا می‌پیوندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وی افزود: این دو ناو متعلق به ناوگان روسیه در دریای سیاه هستند که درحال گذر از تنگه بسفر می باشند و بعد از گذشتن از دریای اژه به سمت شرق دریای مدیترانه به حرکت خود ادامه داده تا به ناوگان جنگی روسیه بپیوندند.

سخنگوی فرماندهی نیروی دریایی روسیه خاطرنشان کرد: ناو "ساراتوف" به فرماندهی ناوسروان "نیکولای بالی" اخیرا به مدت چندماه تحت تعمیر قرار داشته است.

 ناوگان عملیاتی دائمی رزمناوهای روسیه در دریای مدیترانه شامل رزمناو موشکی هسته ای "پترس بزرگ" ، رزمناو هواپیما بر "دریادار کوزنیتسوف"، ناو ضد زیردریایی "دریادار لفچینکو"، ناوهای نفربر "ازوف" و "گئورگی بوبیدونوسیتس" و "اولینگورسکی گورنیاک" و "کالینینگراد" و کشتی شناسایی "دریادار فئودور گولوفن" است.

این مجموعه همچنین شامل کشتی های امدادی مانند لوکوموتیو دریایی "التای" و کشتی های حامل سوخت "سرگئی اوسیبوف" و "ایمان" و "کاما" و نیز کارگاه شناور "بی ام – 56" در بندر طرطوس سوریه است.

مجموعه ناوگان روسیه در دریای مدیترانه تحت فرماندهی دریادار "اولیگ بیشکوروف" قرار دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها