نگرانی کویت از ورود تروریست‌های عرب

نگرانی کویت از ورود تروریست‌های عرب
دوشنبه 28 بهمن 1392 - 22:46

العالم - شکست پی درپی تروریست ها در جنگ سوریه و انتشار اخباری مبنی بر تصمیم آنها برای ورود به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به ویژه کویت، موجب نگرانی از پیامدهای حضور تروریست ها در این کشورها شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "صالح عاشور" نماینده پارلمان کویت هشدار داد که همزمان با تغییرات میدانی در صحنه جنگ سوریه و اعمال فشار بر غیرسوری ها برای خروج از درگیری های این کشور، بیست هزار جنگجوی عرب تصمیم گرفته اند به کویت بروند.

این نماینده کویتی در گفت وگو با شبکه المیادین، ضمن هشدار درباره عواقب این رویداد بر وضعیت امنیت کویت و منطقه خلیج فارس اعلام کرد که امروز (دوشنبه) به تهران سفر کرده است.

عاشور طی سخنانی دولت کویت را از هرگونه قصور و اهمال در برابر این پدیده برحذر داشت و ضمن آن که رویارویی قاطعانه با این امر را خواستار شد، تاکید کرد: هرگونه تساهل و تسامح امنیتی در قبال این موضوع ممکن است به یک فاجعه داخلی در کشور منتهی شود.

از سوی دیگر "شافی العجمی" مبلغ سلفی کویتی در گفت وگو با روزنامه "الرای" گفت که نگرانی از نقشه های جهنمی داعش برای انجام عملیات تروریستی محدود به کویت نخواهد شد بلکه همه کشورهای حوزه خلیج فارس را شامل می شود.

این مبلغ سلفی، داعش را یک گروه بیگانه کاملا بی ارتباط با جهاد دانست و گفت: این گروه سال 2007 در عراق تاسیس شد و ما در آن  زمان درخصوص خطر آن هشدار دادیم.

وی تصریح کرد که این گروه با هماهنگی شماری از تروریست های دیگر کشورها که در صدد ملحق شدن به داعش هستند، برای اجرای عملیات تروریستی در دستگاه های دولتی کشورهای حوزه خلیج فارس و حمله به مناطق امن منطقه، برنامه ریزی کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها