چرا انگلیس نگران بازگشت جنگجویانش از سوریه است

چرا انگلیس نگران بازگشت جنگجویانش از سوریه است
سه شنبه 29 بهمن 1392 - 10:39

نهادهای امنیتی و اطلاعاتی انگلیس از بازگشت شماری از جنگجویان انگلیسی از سوریه و اجرای حملات و انفجارهای تروریستی در انگلیس نظیر انفجارهای سال 2005 میلادی در شهر لندن پایتخت این کشور ابراز نگرانی می کنند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مسئولان سازمان امنیت داخلی انگلیس (ام آی 5) از این نگران هستند که یک گروه 50 نفری از جنگجویان انگلیسی بازگشته از سوریه، حملات جدیدی را نظیر انفجارهای سال 2005 میلادی در شهر لندن طراحی کنند.
روزنامه دیلی میرور انگلیس نوشت: مسئولان این سازمان امنیتی انگلیس معتقدند که این جنگجویان از کارشناسان مواد منفجره و سلاح هستند و این جنگجویان برای انتقام باز می گردند.
این روزنامه افزود: دستگاه امنیت داخلی انگلیس (ام آی 5) معتقد است 250 جنگجوی انگلیسی از سوریه بازگشته اند که 50 نفر آنها برای حمله ای جدید نظیر انفجارهای سال 2005 میلادی لندن نقشه می کشند.
این روزنامه به نقل از یک منبع امنیتی تأکید کرد: باید قوانین سخت تر شو و بسیار مهم است که این گروههای تندرو مشخص و زیر نظر قرار گیرند.
عبدالوحید مجید از جنگجویان انگلیسی که اصلیت او پاکستانی است، ماه گذشته سوار بر یک دستگاه کامیون مملو از مواد منفجره به زندان مرکزی شهر حلب حمله کرد که اولین عملیات تروریستی یک تبعه انگلیسی درسوریه به شمار می رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها