ماجرای زنان و کودکان اسیر شیعه در سوریه + فیلم

سه شنبه 29 بهمن 1392 - 21:03

حلب – العالم- پس از گذشت حدود 200 روز از ربوده شدن ده‌ها تن از زنان و کودکان شهرهای شیعه نشین "نبل" و "الزهراء" به دست گروه‌های مسلح، خانواده‌های این ربوده شدگان آزادی عزیزانشان را خواستار شدند.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، عناصر مسلح که شهرهای "نبل" و "الزهراء" در شمال شهر حلب را چندین ماه است تحت محاصره خود در آورده‌اند، 63 تن از زنان و کودکان این شهرها را ربوده‌اند.
خانواده‌های این زنان و کودکان ربوده شده، از حامیان گروه‌های مسلح خواسته‌اند تا این گروه‌ها را برای آزاد کردن عزیزانشان، تحت فشار قرار دهند.
شیخ "عبدالمطلب شمس الدین" مسئول مذاکره کننده در این دو شهر گفت: می‌خواهم به آنها (حامیان گروه‌های مسلح) بگویم که آیا این گروه‌های مسلح تروریستی در خاک سوریه شما را قبول دارند؛ اگر چنین است باید به آنان فرمان دهید که بقیه زنان و کودکانمان را آزاد کنند.
یک دختربچه سوری نیز تأکید کرد: من می‌خواهم که مادرم، خواهرم و زن عمویم باز گردند.
ربایندگان یک زن و چند کودک سوری را رها کردند ولی بدون هیچ توجیهی همچنان ده‌ها تن دیگر را نزد خود نگه داشته‌اند.
افراد رها شده از دست تروریستها، در مصاحبه با خبرنگار العالم از درد و رنجهای خود طی این مدت گفتند.
"آلاء محمود حسن" زنی که به تازگی از دست تروریستها رهایی یافته است، اظهار داشت: عناصر ارتش آزاد ما را ربودند و پس از چند روز من را به همراه 9 کودک رها کردند. مادران این کودکان نزد تروریستها باقی ماندند.
وی افزود: هنوز شماری از زنان و کودکان در اسارت تروریستها هستند.
"جعفر حسن" پسر بچه‌ای که از دست تروریستها رهایی یافته، تأکید کرد: ما را ربودند و از زنان عکس گرفتند تا از دولت چیزهایی  بخواهند؛ ولی این کار نتیجه نداد.
جعفر حسن خاطرنشان کرد که تروریستها ربوده شدگان را از هم جدا نگه می‌داشتند و به آنان بسیار گرسنگی می‌دادند.
ساکنان شهرهای شیعه نشین نبل و الزهراء حدود 20 ماه است که تحت محاصره گروه‌های تروریستی قرار دارند؛ زیرا آنان از مواضع خود در حمایت از نظام سوریه کوتاه نیامدند.
MKH-18-15:03

پربیننده ترین خبرها