عکس کودکی که هزاران بار در توییتر دست به دست شد

عکس کودکی که هزاران بار در توییتر دست به دست شد
سه شنبه 29 بهمن 1392 - 21:21

انتشار تصاویر یک کودک چهارساله سوری به نام مروان که پس از فرار از درگیری و جنگ سوریه، به تنهایی در بیابان های مرزی اردن یافته شد، واکنش های فراوانی را در پایگاههای اجتماعی به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ماجرای این کودک سوری از آنجا شروع شد که اعضای خانواده اش مجبور شدند به دلیل نا امن شدن محل زندگیشان درنتیجه اقدمات گروه های مسلح و تروریستی خانه خود را ترک کنند و به سوی مرزهای اردن بشتابند. اما ناگهان نزدیک مرزهای اردن خانواده اش را گم کرد ولی تنها و با پای مسیر خود را به سوی مرزهای اردن ادامه داد تا اینکه امدادگران بین المللی مستقر در مرز اردن او را یافتند.

انتشار تصاویر این کودک تنها درحالیکه یک کیسه بزرگ پلاستیکی را با خود می کشید، احساسات کاربران شبکه توییتر در سراسر جهان را برانگیخته است.
تصاویر این کودک 4 ساله سوری دیروز (دوشنبه) نخست در صفحه توییتر "اندرو هارپر" عضو تیم امدادرسان بین المللی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل مستقر در مرز اردن و سوریه منتشر شد.

هارپر در صفحه اش نوشت : خوشبختانه او اندکی پس از رسیدن به مرز سوریه و اردن به مادرش در این سوی مرز پیوست.
مروان 4 ساله به هنگام فرار از سوریه به همراه خانواده اش به طرف مرز اردن از خانواده اش جدا مانده بود وباقی مسافت تا مرز اردن را تنهایی طی کرده بود.
"اندرو هارپر" امدادرسان سازمان ملل تأکید کرد: متأسفانه هنگام فرار آوارگان از مناطق درگیری شمار زیادی از افراد مسن، بیماران، زنان باردار یا کودکان از مجموعه اصلی جدا و گم می شوند.
روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت: تصویر این کودک در کمتر از 24 ساعت در بیش از 7000 صفحه پایگاه اجتماعی تویتر منتشر گردید و باعث جلب توجه اذهان عمومی به وضعیت زندگی آوارگان سوری شد.

با وجود ادعای بیشتر کشورهای عربی و به ویژه حامیان عربی و غربی گروه های مسلح و تروریستی مبنی بر اختصاص میلیونها دلار به این آوارگان و تلاش آنان برای کمک به مردم سوریه؛ این آوارگان سوری در اردوگاه های اطراف مرز سوریه از کمترین امکانات لازم برای زندگی بی بهره هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها