266 مصدوم در آغاز جشنواره آل‌سعود

266 مصدوم در آغاز جشنواره آل‌سعود
سه شنبه 29 بهمن 1392 - 23:04

شمار حادثه‌دیدگان "همایش ملی میراث و فرهنگ" عربستان موسوم به "جنادریه"، در پنج روز نخست برگزاری آن، به 266 نفر رسید.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روزنامه "الریاض"، در جشنواره جنادریه که 17 روز ادامه خواهد داشت، در دو روز گذشته 133 نفر دیگر دچار حادثه شدند.

بنا بر این گزارش، تیم های هلال احمر ریاض در روز یکشنبه به 63 بازدید کننده که دچار "خستگی مفرط" و "بیهوشی" شده بودند کمک های اولیه ارائه و هفت نفر از آن ها را به بیمارستان های ریاض منتقل کردند. این در حالی است که در روز دوشنبه نیز 70 نفر به حوادث مشابه دچار شده و 9 نفر به بیمارستان انتقال یافتند.

مازن الغامدی، سخنگوی سازمان هلال احمر ریاض، گفت: وضعیت جسمی حادثه دیدگان که کمک های امدادی به آن ها ارائه شده، متفاوت است. برخی از آنان دچار کاهش یا افزایش قند یا فشار خون و یا خستگی مفرط شده بودند و مشکل برخی دیگر بیماری های قلبی بود و شماری از حادثه دیدگان هم به بیمارستان منتقل شدند.

بدین ترتیب شمار حادثه دیدگان در پنج روز نخست (از پنج شنبه تا پایان روز گذشته) به 266 نفر رسید.

جشن های موسوم به جنادریه در عربستان - که آوازخوانی و رقص بخشی از آن است- در حالی برگزار می شود که سردامداران آل سعود، برگزاری هرگونه جشن در مناسبت های مذهبی مانند میلاد پیامبر اسلام (ص) را تحریم کرده و آن را "بدعت" می نامند.

از ویژگی های جالب توجه جشنواره امسال آل سعود، اختصاص غرفه ای ویژه با ساختار "سنتی" در بهترین جای نمایشگاه به رستوران شرکت آمریکایی "مک دونالدز" است؛ نامی که از مهم ترین نشانه های حضور فرهنگ آمریکایی در کشورهای دیگر به شمار می آید!

پربیننده ترین خبرها