مالکی: جهان در برابر تروریسم متحد شود

مالکی: جهان در برابر تروریسم متحد شود
چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 17:15

نخست وزیر عراق خواهان تدوین راهبردی جهانی برای مقابله با خطر تشکیلات القاعده و تروریسم شد.

به گزارش پایگاه خبری "سومریه نیوز"، نوری مالکی  در سخنرانی هفتگی خود در بغداد گفت: استراتژی عراق مبتنی بر "آشتی" است و عملیاتی که در استان الانبار روی داد، برای مبارزه با القاعده و شبه نظامیان وابسته به آن است که به کشتار مردم عراق در مناطق مختلف اقدام می کنند.

نخست وزیر عراق اظهار داشت: راهبرد جهانی که برای مقابله با خطر تشکیلات القاعده وجود دارد، مبتنی بر دو اصل اساسی است، نخست: آشتی ملی و اتفاق نظر درباره یک اصل مشترک به نام وطن و مبارزه با تروریسم؛ و دوم، توسعه توانایی های امنیتی نیروهای نظامی برای مبارزه با تشکیلات القاعده تحت حمایت کشورهای خارجی که به کشتن مردم در کشورهای سوریه، یمن، لبنان و عراق اقدام می کنند.

نوری مالکی افزود: ما درقالب راهبرد جهانی خود، خواهان برگزاری نشستی بین المللی برای مبارزه با تروریسم شدیم تا همه تجربه ها را دراین زمینه به کار گیریم.

استان الانبار عراق که مرکز آن شهر رمادی است، از 21 دسامبر 2013 (اول دی ماه 92) صحنه عملیات نظامی گسترده با مشارکت نیروهای عراقی و عناصر مسلح عشایر است که این عملیات تا مرزهای اردن و سوریه ادامه دارد و برای مقابله با گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) اجرا می شود.

دراین عملیات، ده ها نفر از عناصر تشکیلات القاعده کشته و شمار زیادی مجروح یا بازداشت شدند.

این درگیری ها همچنان ادامه دارد  و شمار زیادی از خانواده های استان الانبار از بیم درگیری ها از مناطق محل سکونت خود گریخته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها